Společnost MS Motorservice International GmbH přidala do svého portfolia 14 vstřikovacích jednotek částicového filtru. To znamená, že specialista na náhradní díly opět rozšiřuje svůj sortiment produktů pro snížení škodlivých látek. Nové výrobky pokrývají celosvětový stav vozidel, což je přibližně 7 milionů.
Vstřikovací jednotky jsou důležité součásti pro regeneraci filtrů pevných částic pro naftové motory. Vysoké provozní teploty a agresivní spaliny ovšem kladou na konstrukční díly vysoké požadavky. Korozivzdorné a teplotně odolné materiály výrobků Pierburg zaručují dlouhou životnost za těchto obtížných podmínek. Společnost Pierburg je koneckonců dodavatelem příslušenství pro mnoho moderních vozidel.
Pozadí
Při spalování v naftovém motoru se kromě dalších znečišťujících látek produkují také pevné částice. Skládají se z uhlíku, na který se hromadí různé sloučeniny – včetně uhlovodíků, které jsou škodlivé pro zdraví. Z tohoto důvodu jsou pevné částice ve filtru pevných částic odfiltrovány a shromažďovány. Při vysokých teplotách výfukových plynů nad 550 stupňů saze spalují oxid uhličitý a vodní páry. Tomu se říká „regenerace“. Nicméně zůstává malá část nehořlavého popela.
Proto je nutné částicový filtr vyměnit přibližně po 200.000 km Časté krátké cesty, málo kvalitní motorový olej nebo vadné doplňkové díly, jako jsou žhavicí svíčky, ventily EGR nebo snímače, vedou ke zvýšenému hromadění sazí ve filtru.
Funkce vstřikovacích jednotek částicového filtru
Aby se zabránilo předčasnému ucpání částicového filtru a jeho poškození, snímač diferenčního tlaku sleduje stav zatížení. Po dosažení určitého limitu zatížení musí být částicový filtr aktivně regenerován. Za tímto účelem řídicí jednotka motoru zahájí proces volného spalování, aby dosáhla teploty výfukových plynů vyšší než 550 stupňů: Za určitých provozních a zátěžových podmínek vstřikuje vstřikovací jednotka palivo těsně před částicovým filtrem. Palivo hoří zbytkovým kyslíkem ve výfukových plynech. Výsledné teplo také zahřívá částicový filtr. V závislosti na vozidle a jízdních podmínkách probíhá aktivní volné spalování přibližně každých 400 až 600 kilometrů a trvá přibližně 10 minut. Výkon motoru není ovlivněn. Spalování může být také aktivováno testerem motoru v dílně.
Komentáře