Přestože odvětví elektromobility rychle roste, není bez problémů. Jedním z hlavních problémů je pokles objednávek bateriových článků, což vyústilo v nedávnou zprávu o propouštění ve společnosti Novo Energy, výrobci baterií pro elektromobily. Toto rozhodnutí vyvolává otázky o budoucnosti tohoto odvětví a o tom, kam směřuje.
Důvody snižování počtu pracovních míst
Společnost Novo Energy, která byla založena v roce 2021 jako společný podnik společností Volvo Cars a Northvolt, se potýká s finančními problémy, mimo jiné kvůli poklesu objednávek bateriových článků. Hlavním důvodem rozhodnutí o propouštění, které se dotkne přibližně 120 zaměstnanců, je neplnění dohody o příspěvcích ze strany Northvolt, což vedlo k tomu, že společnost Volvo Cars převzala plnou kontrolu nad společností. Společnost Northvolt již v uplynulém roce propustila 1 600 zaměstnanců ve svých závodech.
Snížení počtu pracovních míst se týká 30 % zaměstnanců společnosti Novo Energy v jejím ústředí v Göteborgu. Společnost zároveň pozastavila své plány na výstavbu továrny v Torslandě, kde mělo najít práci přibližně 3 000 lidí. Společnost Volvo Cars v současné době hledá nového investora, který by finančně podpořil další rozvoj projektu. Plánují se také rozhovory s odbory, které mají vyjednat snížení platů pro zbývající zaměstnance.
Vyhlídky do budoucna
Nové investice do technologií skladování energie a rozvoje dobíjecích sítí by mohly pomoci stabilizovat trh a dále rozvíjet odvětví, nicméně stále častěji se poukazuje na to, že zákazníci se zdráhají přejít ze spalovacích vozů na elektromobily. A rozhodně ne tak ochotně, jak by si zákonodárci EU přáli. Společnost Volvo Cars tvrdí, že je i nadále odhodlána vyrábět elektromobily, přestože upustila od plánů přejít do roku 2030 na plně elektrická vozidla.
Komentáře