Od 23. dubna do 2. května představuje společnost ZF na mezinárodním autosalonu Auto Shanghai své inovativní technologie a produkty pro průmysl osobních a užitkových vozidel. Jako jeden z předních světových dodavatelů automobilového průmyslu technologická společnost ZF neustále investuje do rostoucího trhu Číny a asijsko-pacifického regionu a čerpá z růstu čínských výrobců automobilů.
„Společnost ZF v posledních letech neustále investuje do inovativních technologií pro čínský trh,“ uvedl generální ředitel společnosti ZF Dr. Holger Klein. „Patří mezi ně náš podvozek Chassis 2.0 s technologiemi by-wire a nový systém elektrického prodlužovače dojezdu. Důsledně jsme také optimalizovali naše výrobní a vývojové procesy podle požadavků našich čínských zákazníků, a tím doslova naplňujeme rychlost vývoje v Číně.
Koncept propojeného podvozku: Chassis 2.0
Tři megatrendy – elektrifikace, softwarově definovaná vozidla a autonomní řízení – vytvářejí nové příležitosti a výzvy, zejména pro technologii podvozků. V budoucnu musí být podvozek schopen propojit se svou architekturou a okolím. Odpovědí společnosti ZF je koncept podvozku Chassis 2.0.
V podvozku Chassis 2.0 zajišťuje specifický software cubiX společnosti ZF, že všechny ovládací prvky, jako je řízení, brzdy a tlumiče, dokonale spolupracují v každé jízdní situaci. CubiX účinně propojuje ovládání s minimální latencí a paralelně řídí všechny prvky na straně podvozku.
Technologie by-wire hraje v podvozku Chassis 2.0 klíčovou roli: Jako největší světový dodavatel podvozkových technologií nabízí ZF mimo jiné komplexní portfolio čistě elektronických systémů řízení a brzd, stejně jako řízených tlumicích systémů – a již si zajistila významný podíl na trhu v rostoucí oblasti podvozkových systémů s by-wire řízením. Společnost ZF například vybavuje nejnovější generací svého systému řízení steer-by-wire elektrickou vlajkovou loď ET9 čínského výrobce NIO. Na začátku roku skupina oznámila také významnou zakázku v oblasti systémů brake-by-wire a dodá elektromechanickou brzdovou technologii (EMB) přednímu světovému výrobci vozidel pro téměř pět milionů vozidel.
Technologie aktivního podvozku ve verzi Chassis 2.0 zabraňuje naklánění a přetáčení vozidla při zatáčení, akceleraci a brzdění. Pokud se bude v praxi rozšiřovat automatizované a autonomní řízení, bude tato funkce odpružení stále cennější pro všechny cestující ve vozidle. Systém aktivního odpružení sMOTION je založen na známém systému adaptivního tlumení ZF CDC (Continuous Damping Control) se dvěma externími ventily, které nezávisle ovládají kompresi a odskok tlumiče. Nové modely Porsche Panamera a Taycan již využívají část systému aktivního odpružení sMOTION od společnosti ZF, a to k realizaci vzduchového odpružení Porsche „Active Ride“ – konkrétně tlumiče a ventily. Systém sMOTION se těší velkému zájmu také ze strany čínských zákazníků.
Zahájení výroby nového systému prodloužení dojezdu Range Extender
Společnost ZF má dlouholeté zkušenosti se sériovou výrobou plug-in hybridních systémů, čistě elektrických pohonů a komponentů. Na veletrhu Auto Shanghai představuje společnost ZF svůj nově vyvinutý systém elektrického prodlužovače dojezdu. Ten zajišťuje generátor a jízdní režim s jediným elektrickým pohonem, do výroby bude uveden v první polovině příštího roku. Systém má několik jedinečných prodejních výhod: Zaprvé je vhodný pro pohon všech kol s prodlouženým dojezdem bez nutnosti použití druhého pohonného systému. To výrazně snižuje náklady. Za druhé je velmi kompaktní a snadno se integruje do motorového prostoru. Za třetí, elektromotor i spalovací motor mohou být používány s vysokou účinností pro výrobu energie nebo pohon.
Neustálé inovace pro užitková vozidla
V oblasti technologií pro užitková vozidla představuje společnost ZF na veletrhu Auto Shanghai svůj integrovaný systém elektrické nápravy AxTrax 2 a hybridní převodovku TraXon 2, které mají podpořit dekarbonizaci užitkových vozidel. Systém AxTrax 2 se vyznačuje jedinečnou modulární konstrukcí, která integruje různé komponenty hnacího ústrojí do kompaktního, lehkého a vysoce výkonného systému. TraXon 2 Hybrid dokáže výrazně snížit spotřebu paliva a emise CO₂, zmírnit obavy uživatelů z dojezdu a optimalizovat celkové náklady na vlastnictví. Kromě toho společnost ZF představila novou generaci asistenčního systému řidiče OnGuardMAX, platformu modulárního brzdového systému mBSP XBS a nový systém elektrického posilovače řízení EPS pro užitková vozidla, které dále zvyšují bezpečnost, komfort a účinnost vozidel.
Závazek vůči strategickému trhu v Číně
„V Číně jsme zakořeněni již více než 40 let, nyní máme více než 50 výrobních závodů a pět výzkumných a vývojových center,“ řekl Renee Wang, prezident společnosti ZF China. „A v posledních pěti letech jsme v Číně investovali miliardy eur. Nejenže jsme realizovali centra pro výzkum a vývoj a zahájili sériovou výrobu globálně pokročilých technologií, ale také jsme přinesli inovativní technologie z Číny na globální trh.“
Společnost ZF v posledních letech prokázala odolnost a flexibilitu tváří v tvář složitému a měnícímu se trhu a rychle reagovala na potřeby zákazníků a změny na trhu. V oblasti osobních automobilů společnost ZF rozšířila své obchodní vztahy s čínskými výrobci vozidel, takže podíl nových zakázek se rok od roku zvyšuje. V oblasti užitkových vozidel a průmyslové techniky pochází v současné době většina nových zakázek od čínských zákazníků.
Komentáře