Moderní vozidla stále více omezují konstrukční prostor hnací soustavy. Pro moderní platformy proto vyvinula společnost GKN takzvané klouby Countertrack® , které při silně redukovaném průměru (redukce velikosti se pohybuje v průměru kolem 10 procent) přenášejí stejný výkon. Klouby GKN SX Countertrack jsou k dispozici také pro aftermarket.
Přenos stejného výkonu je možný díky charakteristickému profilu valivé plochy ve tvaru S (viz oranžová kontura v obrázku) a protiběžně uspořádaných kuličkových drah (viz protilehlé šipky v obrázku) – proto také název „Countertrack®“. Tento nový design umožňuje snížit vnitřní tření, úroveň teploty a konstrukční velikost a také zvýšit přenášený točivý moment a maximální úhel vychýlení. Stručně řečeno lze realizovat následující přednosti:
- Prostřednictvím celkového úhlu vychýlení se snižují ztráty výkonu o 30 procent
- Výsledkem je snížení hmotnosti o 15 procent při současně vyšších hodnotách výkonu
- Díky snížené úrovni teploty lze zachytit a přenášet až o 25 procent vyšší točivý moment
„V případě opravy je třeba bezpodmínečně dbát na to, aby byly klouby GKN Countertrack® nahrazovány pouze klouby stejného konstrukčního typu,“ říká Frank Hürter, obchodní ředitel společnosti GKN Automotive Independent Aftermarket. „Protože klouby GKN SX nejsou zaměnitelné s klouby jiných konstrukčních typů. Řidič automobilu by namontovaný díl bez patentované technologie SX ihned rozpoznal podle větších poloměrů otáčení vozidla. K tomu přistupuje také zvýšené riziko poruchy: běžné klouby kompaktní konstrukce nabízejí bočnímu hřídeli při využívání celé dráhy pružiny nebo při plném natočení kol méně prostoru k pohybu než klouby Countertrack®, tzn. boční hřídel může kloub zničit.“
Kompletní přehled dostupných aplikací náhradních dílů najdete na servisních stránkách GKN v bodu nabídky „Novinky ve výrobcích“ a v aktuálním online katalogu.
Komentáře