První na světě: Bosch spoluvytváří mapu s TomTom, která využívá radarové signály

12. června 2017, 16:12

Bosch a holandský poskytovatel map a dopravních informací TomTom dosáhli průlomu při vývoji map s vysokým rozlišením pro automatizované řízení. Dodavatel technologie a služeb se stal prvním na světě, který vytvořil lokalizační vrstvu s využitím radarových signálů.

Bosch spoluvytváří mapu s TomTom, která využívá radarové signály pro automatizované řízení

Doposud byla pro tento účel využívána video data. „Radarový silniční otisk“ od Bosch je vytvořen z miliard jednotlivých odrazných bodů. Ty se vytvářejí všude tam, kde radarové signály narážejí – například na svodidla nebo dopravní značky – a reprodukují tak průběh cesty. Automatizovaná vozidla pak dokáží využít tuto mapu ke stanovení jejich přesného umístění v jízdním pruhu s přesností na několik centimetrů. Ohromnou výhodou radarového silničního otisku Bosch je jeho robustnost: na rozdíl od map, které se spoléhají výhradně na video data pro lokalizaci vozidla, radarový silniční otisk rovněž spolehlivě funguje v noci a za podmínek zhoršené viditelnosti. Očekává se, že nejpozději do roku 2020 budou radarovému silničnímu otisku v Evropě a v USA poskytovat data první vozidla.

Bosch a TomTom spolupracují již od roku 2015
Obě společnosti intenzivně pracovaly na radarovém dopravním otisku a jeho integraci do celkových map TomTom s vysokým rozlišením již od začátku jejich vzájemné spolupráce v červenci 2015. Bosch je globální jedničkou na trhu v oblasti radarových snímačů s technologií 77 GHz a detekčními rozsahy až 250 metrů. Pro porovnání mají video snímače maximální detekční rozsah pouze 150 metrů. Hlavní výzvou bylo nalezení způsobu adaptace stávajících radarových snímačů pro tento úkol. V případě využití v asistenčních systémech řidiče, jako například při automatickém nouzovém brzdění nebo v adaptivním tempomatu (ACC), snímače detekují pohybující se objekty. Avšak k vygenerování radarového silničního otisku musí být také schopné detekovat statické objekty, což znamenalo, že bylo nutné stávající radarové snímače upravit. Příští generace radarových snímačů Bosch bude schopna poskytovat i data, která bude radarový silniční otisk potřebovat.

Aktuální mapu s vysokým rozlišením bude udržovat jeden milión vozidel
Mapy s vysokým rozlišením jsou pro automatizované řízení nezbytné a poskytují informace, které nejsou běžné snímače schopny ani zdaleka monitorovat. Na rozdíl od map v současných navigačních zařízeních jsou tvořeny několika vzájemně se překrývajícími vrstvami.

Každá z těchto vrstev mapy s vysokým rozlišením pro automatizované řízení musí být pravidelně aktualizována – dynamická vrstva dokonce i v reálném čase. Aktuální data pro každou z vrstev budou generována palubními systémy vozidel během jízdy. Komunikační boxy, jako například Bosch Connectivity Control Unit, budou přenášet údaje z radarových snímačů z vozidel do cloudu výrobce a poté do Bosch IoT Cloudu. Bosch bude využívat tyto informace k vytváření radarového dopravního otisku, které je kompatibilní se všemi konvenčními datovými formáty. Mezi odpovědnosti TomTom bude patřit integrace radarového dopravního otisku do celkových map a jejich distribuce.

Související články

Nová řada žárovek od BOSCH
Nová řada žárovek od BOSCH

Firma Bosch uvede v druhé polovině roku 2017 na trh tři nové řady automobilových žárovek – LED Retrofit, Xenon White HID a Ultra White 4.200 K.

Magazín Formule Bosch 01/2017
Magazín Formule Bosch 01/2017

Vyšlo nové vydání magazínu Formule Bosch 01/2017, který vydává divize automobilové techniky firmy Bosch.

Bosch podpořil technickou soutěž „Stavíme z Merkuru“
Bosch podpořil technickou soutěž „Stavíme z Merkuru“

Dne 31. května 2017 se konalo v Třebíči finální kolo již čtvrtého ročníku technické soutěže studentů druhých stupňů základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií z Vysočiny „Stavíme z Merkuru“ Do letošní soutěže s technickou stavebnicí Merkur se přihlásilo 20 týmů s celkem 80 účastníky.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!