Bosch podpořil technickou soutěž „Stavíme z Merkuru“

, 6. června 2017, 11:07

Dne 31. května 2017 se konalo v Třebíči finální kolo již čtvrtého ročníku technické soutěže studentů druhých stupňů základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií z Vysočiny „Stavíme z Merkuru“ Do letošní soutěže s technickou stavebnicí Merkur se přihlásilo 20 týmů s celkem 80 účastníky.

Úkolem týmů bylo postavit z technické stavebnice Merkur kolový traktor poháněný motorem. Důležité body navíc, které ve výsledku rozhodly o letošním pořadí, mohly týmy získat ve třech technických disciplínách – průjezd slalomovou dráhou na čas, přepravou závaží a přemístěním většího počtu kostek do vymezeného prostoru. Na základě vlastní zkušenosti a možnosti aplikace získaných vědomostí během soutěže si tak zapojení účastníci vytvořili praktický vztah k reálné technice.

Jako nejlepší funkční model traktoru byl hodnotící komisí vybrán model žáků Základní školy Komenského z Náměště nad Oslavou složený z vedoucího týmu Oldřicha Kose a dále žáků 8. – 9. ročníku Karolíny, Adama, Filipa a Tomáše. Všechny zúčastněné týmy finálního kola soutěže získaly od Krajského úřadu Kraje Vysočina a firmy Bosch řadu hodnotných cen. Firma Bosch Diesel s.r.o. věnovala pro vítězný tým například iPady.

Vzdělávání a profesní vzdělávání jako součást společenské zodpovědnosti
„V rámci podpory technického vzdělávání u školních dětí vyhlašuje od roku 2014 firma Bosch společně s Krajským úřadem Kraje Vysočina technickou soutěž pro žáky a žákyně regionálních základních škol pod názvem „Stavíme z Merkuru“. Firma Bosch v Jihlavě opakovaně podporuje základní školy v Kraji Vysočina nákupem technických stavebnic Merkur a Roto. V letošní roce jsme ve spolupráci s Krajem Vysočina rozjeli projekt Lego Mindstorms – programovatelné robotické stavebnice. Tento projekt cílí na žáky devátých tříd základních škol a vhodným způsobem doplňuje technickou výuku na školách,“ doplnil Oldřich Židlík, vedoucí personálního oddělení Bosch Diesel s.r.o.

Z podnětu a za podpory firmy Bosch Diesel s.r.o. organizoval Krajský úřad Kraje Vysočina v roce 2016 pro střední technicky zaměřené školy z Kraje Vysočina projekt pod názvem „Postav si své auto“. Tento, v České republice jedinečný projekt, měl za cíl prostřednictvím stavby atraktivní stavebnice sportovního vozu „Kaipan“ podnítit zájem u mladé generace o techniku a studium technických oborů. Pravidelným pořádáním tzv. „Girls’ Day“ podporuje firma Bosch zájem o techniku u dívek.

„Jako největší zaměstnavatel a zároveň i investor v Kraji Vysočina vnímáme naši společenskou povinnost umožnit mladým lidem získat kvalitním vzdělání, které jim zjednoduší start do jejich pracovního života. Firma Bosch v Jihlavě podporujeme technické vzdělávání v Kraji Vysočina například i tím, že jsme již v roce 2002 vybudovali vlastní učňovské středisko. Podporou duálního vzdělávání a podporou technicky zaměřených středoškolských a vysokoškolských studentů tak významným způsobem přispíváme k zajištění nejen budoucnosti závodu firmy Bosch v Jihlavě, ale potažmo i českého průmyslu,“ shrnul Ralph Klaus Carle, obchodní ředitel firmy Bosch Diesel s.r.o.

Související články

Bosch v České republice pokračuje v růstu
Bosch v České republice pokračuje v růstu

Bosch, přední světový dodavatel technologií a služeb, ukončil fiskální rok 2016 v České republice s konsolidovanými tržbami v hodnotě 786 milionů eur (21,2 miliardy korun), což ukazuje na dvouciferný růst o 13,3 procent oproti předcházejícímu roku. Celkové čisté tržby včetně dodávek ostatním společnostem Bosch a nekonsolidovaným legálním entitám ve výši 1,87 miliardy eur (50,6 miliardy […]

Známé chyby Online – nové funkce pro uživatele ESI[tronic] 2.0: EBR
Známé chyby Online – nové funkce pro uživatele ESI[tronic] 2.0: EBR

Známé chyby Online – správné řešení během několika sekund – a to i v případech náročného vyhledávání závad.  To je nová funkce pro uživatele ESI[tronic] 2.0: EBR.

Bosch vylepšuje tržby ve všech obchodních oblastech a regionech
Bosch vylepšuje tržby ve všech obchodních oblastech a regionech

Skupina firem Bosch Group zahájila nový obchodní rok úspěšně. Tržby stouply v prvním čtvrtletí o téměř 12 procent a 11 procent po očištění o vliv směnných kurzů. V prvních třech měsících 2017 všechny oblasti a regiony vzrostly, některé z nich výrazně.

Studie Bosch: Efekt propojených vozidel 2025
Studie Bosch: Efekt propojených vozidel 2025

Moje auto, můj hrdina: co zvládne propojené vozidlo v ulicích budoucnosti

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!