Přívodní trubka oleje k turbu u konkrétního modelu motoru (93021 – Audi, Seat, Škoda, VW) je umístěna velmi blízko výfukového systému. Vysoké teploty výfukových plynů proudící systémem vystavují olej uvnitř přívodního potrubí vysokému tepelnému namáhání, což vede k tvorbě pevných částic uvnitř trubky v důsledku „zkoksování“ oleje a karbonizace.
V důsledku toho je omezen průtok přiváděného oleje. Nadměrná tvorba částic kontaminuje olej. Částice, když jsou uvolněny (např. pohybem trubky) se dostanou do ložiska/hřídele turba. Všechny tyto případy jsou velmi závadné pro fungování hřídele.
Hřídel je nedostatečně mazána a zadírá se. Zadření může zcela zablokovat hřídel a způsobit „odstřihnutí“ kompresoru, což vede k dalším mechanickým škodám.
Doporučená řešení:
Abychom se vyhnuli kritickým poruchám nového turba doporučujeme následující před montáží nového turba:
- Namontujte nové přívodní potrubí oleje (účinné čištění není možné díky konstrukci)
Po montáži turba nezapomeňte zkontrolovat tlak oleje na přívodu anebo zkontrolujte průtok oleje při odpojení zpětného potrubí od turba.
![Konstrukce přívodu oleje s ohyby brání efektivnímu čištění Konstrukce přívodu oleje s ohyby brání efektivnímu čištění](https://motofocus.cz/wp-content/uploads/2019/04/nissens_privodni_trubka.jpg)
Poznámka! Při montáži nového turba od společnosti Nissens vždy dodržujte pokyny pro montáž obsažené v krabici s produktem. Nedodržení výše uvedených pokynů může vést k vážným a nevratným poruchám nově instalovaného turbodmychadla nebo motoru.
Komentáře