ZF představuje řešení pro mobilitu příští generace pro nadcházející IAA. Skupina rozšiřuje své produktové portfolio o atraktivnější řešení pro mobilitu budoucnosti s produktovou kampaní pro hybridní a elektrická vozidla, aktivní systémy podvozků, integrovanou bezpečnost a autonomní řízení.
V souvislosti s tím se ZF zaměřuje na konečné uživatele mobility a jejich přání, přesně tak, jak je to zmíněno v kampani #MobilityLifeBalance, která se zabývá současnou nerovnováhou mezi tím, co si od mobility slibujeme my a mobilitou takovou, jaká ve skutečnosti je.
Strategické směřování technologické skupiny je zaměřeno na kvalitnější a udržitelnější nabídku mobility. ZF to zdůrazňuje produktovou kampaní pro technologii vozidel.
„Věci, které vyvíjíme, nám pomáhají poskytovat lepší a udržitelnější nabídku mobility,“ říká Wolf-Henning Scheider, generální ředitel společnosti ZF Friedrichshafen AG. „Snahou je klást důraz na bezpečnou, autonomní, pohodlnou a cenově dostupnou mobilitu. Pro každého, kdekoli a kdykoliv. Toho dosáhneme pouze tehdy, budeme-li i nadále aktivně přesvědčovat trh o důležitosti inovací.”
Čistě elektrické ale i hybridní
ZF se v elektromobilitě ubírá dvěma směry. Zaprvé buduje základy nové generace bateriově poháněných vozidel s novou osmistupňovou automatickou převodovkou pro plug-in hybridy. Nový hybridní systém umožňuje vysoký výkon pouze při použití elektřiny.
V některých aplikačních scénářích je tento systém účinnou alternativou pro vozidla poháněná výhradně z baterií. S dostatečnou kapacitou akumulátorů mohou výrobci vozidel tento systém využít k tomu, aby svým zákazníkům nabídli “EVplus” – auto s baterií a elektrickým pohonem, vybavené motorem s vnitřním spalováním pro delší cesty a při vyšší účinnosti. Modulární systém v tomto případě zajišťuje plnou flexibilitu pro výrobce.
Taková řešení jsou zajímavá: další světově proslulý výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) označil ZF za světového dodavatele nejnovější generace osmistupňové automatické převodovky. První smlouvu na taková řešení pro BMW oznámila ZF v dubnu tohoto roku.
Dvourychlostní elektrický pohon zvyšuje účinnost a dojezd
Souběžně s hybridním pohonem skupina ZF pracuje na zdokonalení čistě elektrických pohonů. Důležitým krokem je světová premiéra dvourychlostního elektrického pohonu pro osobní automobily. Tento kompaktní koncept kombinuje moderní elektromotor s maximálním výkonem 140 kilowattů (190 koní) s řadícím převodem a správně zvolenou řídicí elektronikou. V důsledku toho může být rozsah každého nabití akumulátoru zvýšen až o 5 procent ve srovnání s jednostupňovými jednotkami.
Systémová řešení pro autonomní jízdu
Prediktivní podvozek Flying Carpet 2.0 využívá pokročilý senzorový systém, promyšlený řídicí systém a inteligentní algoritmy pro řízení odpružení, brzdového systému a systému řízení. V důsledku toho umožňuje do značné míry oddělit nosnou konstrukci vozidla od nerovností terénu a dynamických účinků jízdy. Kromě zvýšeného komfortu to znamená také lepší ovladatelnost a bezpečnost. Komfort je klíčový zejména při vývoji plně automatické a autonomní jízdy, protože umožňuje, aby se čas strávený ve vozidle využíval pro činnosti, jako je čtení nebo odpočinek.
Unikátní nabídka ZF, která umožňuje vozidlům vidět, myslet a jednat (see.think.act) z něj činí atraktivního systémového dodavatele řešení pro autonomní jízdu. Komplexní, kompletní systémy zahrnují senzory a centrální počítač ZF ProAI v široké škále úrovní výkonu. Díky tomu jsou řešení ZF škálovatelná, flexibilní a použitelná v různých segmentech trhu. To zase umožňuje výrobcům automobilů splnit základní požadavky normy Euro NCAP 2022.
Například systém ZF coPilot umožňuje automatizované jízdní funkce na úrovni SAE 2+. ZF ProAI RoboThink je vysoce výkonné řešení pro vozidla přepravující cestující a zboží, které umožňují samostatnou jízdu na úrovních 4 a 5. Po akvizici společnosti WABCO bude společnost ZF schopna nabídnout kompletní automatizované systémy pro řízení užitkových vozidel.
ZF zahajuje kampaň #MobilityLifeBalance
Společnost přestavila kampaň #MobilityLifeBalance, jejímž cílem je ukázat, jak dnešní realita provozu ztratila rovnováhu ve srovnání s očekáváními spotřebitelů, pokud jde o mobilitu. Ukazuje také, jak technická řešení mohou pomoci obnovit tuto rovnováhu.
Komentáře