Společnost APM Automotive rozšířila sortiment DPF aditiv značky Bosal Eolys, když vedle tří stávajících typů (Eolys DPX 42 / Eolys 176 / Eolys Powerflex) má nyní k dispozici i novinkovou čtvrtou generaci označenou jako Eolys Extend vhodnou pro naftová vozidla vybavená DPF od prosince roku 2009.
Eolys je řada palivových aditiv pro motory s technologií DPF PSA přispívajících k regeneraci dieselových filtrů pevných částic, které v prvovýrobě i poprodejním servisu využívá řada automobilek (Peugeot/Citroën, BMW, Fiat, Ford, Lancia, Mazda, Volvo…). Aditiva fungují na principu katalýzy paliva obohaceného o Cer (Ce), když snižují teplotu spalování částic a tím umožňují automatický proces regenerace DPF nezávislý na stylu jízdy.
Aktuální novinka Extend je už čtvrtou generací aditiv řady Eolys, přičemž každá je navržena pro určitý typ motoru. Jednotlivé typy aditiva tak nejsou vzájemně zaměnitelné, a proto jsou také odlišené různými barvami hrdla nádržky i víčky.
Při volbě správného aditiva ale nestačí řídit se pouze barvou víčka, je důležité vybírat také dle roku výroby vozu a především je nutné zkontrolovat tzv. OPR kód. Všechny čtyři typy jsou dostupné ve dvou různě velkých baleních (sadách), když všechny sady obsahují také prázdnou sběrnou nádobu a plnící hadičku. OPR kód (nebo také DAM číslo) odkazuje přesně na den, kdy bylo vozidlo vyrobeno (týká se vozidel koncernu PSA).
Používá se od 1. ledna 1993, kterému bylo přiděleno číslo 5898 a každý další den se číslo navyšuje o 1. Bohužel neexistují jasná pravidla, kde na vozidle je toto číslo uvedeno. Na mnoha současných modelech to je ve štítku na A sloupku. Ve spodní části štítku je 6 nebo 7-místný kód a DAM číslo tvoří první čtyři (nebo pět) číslice. Někdy může být štítek umístěn na B sloupku, někdy také na straně řidiče (např. Peugeot 206). U starších modelů může být i v motorovém prostoru (např. na zadních montážních vzpěrách).
Komentáře