U některých vozů Volkswagen Golf V s motorem 1.9 TDI dochází k potížím při startování motoru bez ohledu na teplotu motoru. Jednou z možných příčin může být vadný snímač tlaku v sacím potrubí.
Současně se může do paměti závad řídicí jednotky motoru uložit chybový kód 17036 „Příliš nízké referenční napětí snímače B“. Vadný snímač tlaku v sacím potrubí může rušit napájení z řídicí jednotky motoru a být příčinou zápisu do paměti chyb.
V takovém případě zkontrolujte napětí snímače vhodným měřicím přístrojem podle schématu zapojení vozidla. V prvním kroku zkoušky je důležité, aby byl snímač tlaku v sacím potrubí připojen ke kabelovému svazku.
Napětí snímače, plus a zem, se měří přímo na součástce. Při zapnutém zapalování musí být 5 V. Pokud je hodnota nižší než 5 V, musí se součástka odpojit od kabelového svazku. Znovu zkontrolujte napájecí napětí bez snímače na konektoru kabelového svazku. Pokud je nyní napětí 5 V, je snímač vadný a musí se vyměnit (číslo náhradního dílu Hella: 6PP 009 400-471).
Po odstranění příčiny poruchy vymažte paměť závad a proveďte zkušební jízdu.
Poznámka: Toto doporučení platí pro vozidla z let výroby 2005-10. Vždy postupujte podle pokynů výrobce vozidla k opravě.
Komentáře