Už 25 let je součástí českého trhu s autodíly společnost APM Automotive. V prostředí aftermarketu uspěla i přesto, že jako jediný z velkých distributorů její centrála nesídlí v Praze, ale naopak v malém západočeském městečku Kdyně. Dnešní síť 28 prodejen APM Automotive zasahuje celou Českou republiku.
Právě otevření první pražské pobočky v Hostivaři v roce 1998 přitom stálo na začátku úspěšné expanze malé firmy, s tehdy dlouhým názvem Autoprogress Markmiller APM-Automotive. Ta byla založena 29. března 1994 jako dceřiná firma obchodního impéria Ernst Markmiller GmbH z německého Deggendorfu a její hlavní činností byl dovoz a distribuce autodílů. Z malé firmy s pouhými sedmi zaměstnanci se postupem času stal jeden z nejvýznamnějších hráčů na českém aftermarketovém trhu, který už jedenáct let používá zkrácený název APM Automotive s.r.o.
Dalším zásadním krokem bylo zavedení vlastní logistické sítě s flotilou rozvozových vozů a nočními závozy k zákazníkům. To se datuje do roku 2003 stejně jako otevření první moravské pobočky v Olomouci. Důležité bylo také následné vytvoření velkých distribučních skladů v Praze na Zličíně a v Brně.
V roce 2004 společnost rozvířila český trh vytvořením vlastního servisního konceptu AutoPROFITEAM, který později doplnily specializované koncepty Climatic centrum APM, Brzdové centrum APM a Podvozkové centrum APM/Bilstein. Servisní síť AutoPROFITEAM nabízí partnerským servisům podporu a kompletní zajištění od projektu až po vybavení, školení či poradenství a samozřejmě také kvalitní náhradní díly. Aktuálně sdružuje více než pět stovek nezávislých autoservisů a opraven po celé ČR.
V roce 2015 společnost přešla pod křídla německého koncernu Stahlgruber Beteiligunggesellschaft GmbH. Vznikl tak holding CZ Aftermarket Holding GmbH, do nějž patří firmy APM Automotive a Stahlgruber CZ. V květnu 2018 obě sesterské společnosti uspořádaly společný veletrh dodavatelů EXPO 2018 v Praze a podobnou akci připravují na začátek června také letos. Kromě toho ale zákazníky APM Automotive čeká i řada dalších akcí, které by měly významné výročí firmy připomenout.
Komentáře