O odborný den s TEXOU byl zájem

25. září 2023, 17:16

Ve čtvrtek 21. 9. proběhl v Tréninkovém centru LKQ odborný den s TEXOU. Za hojné účasti automechaniků představili specialisté z TEXY a LKQ Academy novinky a zajímavosti z nabídky tohoto italského výrobce.

Celá prezentace byla rozdělena do tří dvouhodinových bloků, které oddělovala půlhodinová pauza. Jako první přišla na řadu prezentace kalibrace asistenčních systémů (jízdních asistentů) nejmodernějšími zařízeními od Texy spojené s geometrií Ravaglioli, což přináší přesnější a rychlejší nastavení. Vzhledem k tomu, že systémy ADAS v současné době využívá stále větší počet automobilů a jejich počet bude i nadále narůstat, stává se pro autoservisy téměř povinností umět tyto systémy kalibrovat. Vždyť by se tento úkon měl provádět po každé výměně podvozkových dílů, jako jsou tlumiče, pružiny, ramena atd.

Další část se týkala SECURITY GATEWAY (Jak na zabezpečené systémy). Protože jsou dnešní moderní automobily jezdícími počítači, které generují ohromné množství dat, je i tato oblast pro automechaniky nesmírně důležitá. Odborníci z TEXY a LKQ živě odprezentovali, jak lze pomocí diagnostiky komunikovat s vozidlem se zabezpečeným přístupem. Jednalo se o tzv. překonání zabezpečení řídicích jednotek legální cestou, bez kterých nelze u nových aut provádět ani jednoduché servisní úkony.

Poslední část prezentace se týkala novinky TEXY, přístroje H2 BLASTER na automatickou dekarbonizaci motoru bez fyzického zásahu. Nejdříve zástupci italské společnosti vysvětlili, jak dekarbonizace motoru pomocí vodíku probíhá a co tento způsob čištění přináší. Následně pak celý proces na starším VW Transporter TDi účastníkům živě předvedli.

TEXA H2 BLASTER využívá elektrolýzu ke generování oxyhydrogenu, směsi vodíku a kyslíku, který je při běžícím a zahřátém motoru přiváděn do sacího potrubí pomocí praktické servisní hadice a vstupuje tak do spalovací komory. Tím se zahájí proces dekarbonizace a rozpustí se zbytky spalování usazené na pístech, ventilech, vstřikovačích a obecně na součástech umístěných mezi spalovací komorou a výfukovým potrubím. Ačkoliv zařízení H2 BLASTER nepatří mezi nejlevnější, mezi přítomnými byl o něj vcelku velký zájem.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!