Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA)

Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA)

Vzniklo
15. června 1994 podpisem Zakladatelské smlouvy o založení sdružení devíti společnostmi působícími v oblasti dovozu a distribuce náhradních dílů pro automobily. Postupně byla rozšířena o oblast servisní techniky a autolaků.

Je to
dobrovolné otevřené společenství samostatných subjektů – založené jako zájmové sdružení právnických osob. Vytváří platformu pro řešení a prosazování společných zájmů, záměrů a cílů v oblasti nezávislého aftermarketu, dodávek servisního zařízení a autolaků pro český trh.

Nabízí
– spolupráci s dalšími organizacemi při rozvoji aftermarketu na principu vzájemné rovnoprávnosti
– koordinaci a pomoc při řešení záměrů a cílů aftermarketu, dodavatelů, autoservisů a opraven
– prosazování společných zájmů členů asociace vůči státním orgánům a institucím
– podporu činnostem a kontaktům členů ve vztahu na příslušné orgány a instituce
– všestranné konzultace a poradenskou činnost (zprostředkování těchto činností)
– informační a studijní podklady a přehledy z autobranže

Členství
– je dobrovolné, vzniká schválením přihlášky nového člena valnou hromadou sdružení
– přináší členům SISA trvalý kontakt s autobranží, aktuální informace z řady oblastí a další služby
– může získat každá právnická osoba, jejíž hlavní činnost spadá do této oblasti a je v souladu s pravidly korektního chování (etický kodex)
– není na překážku účasti členů v jiných asociacích
– lze ukončit jednostranným ukončením
– zájemce o členství se může stát na určitou dobu pozorovatelem SISA

Články o společnosti:

SISA: Výzva k přijetí opatření zajišťujících realistické a proveditelné zavedení Nařízení o emisích z brzdových systémů v rámci Euro 7

Chystané nařízení Euro 7 (EU 2024/1257) přináší nové normy pro emise vozidel, poprvé včetně limitů pro emise částic z brzdových systémů (PM). FIGIEFA a FEMFM podporují environmentální cíle Euro 7, ale vyzývají rozhodovací orgány EU k přijetí opatření k zajištění jejich praktické proveditelnosti. Současný rámec je neproveditelný a hrozí vážným narušením trhu, vyššími cenami náhradních dílů […]

FIGIEFA: Zákon o datech

Skupina nezávislých poskytovatelů služeb (ISP) vítá, že vstupuje v platnost Zákon o datech (Data Act, nařízení Evropské komise 2023/2854). Zároveň ale varuje před deregulací.

Hrozí riziko předčasné likvidace vozidel a sociální nerovnost

FIGIEFA, evropská asociace zastupující nezávislé distributory automobilových dílů, vyjadřuje znepokojení nad řadou bodů návrhu nařízení o vozidlech s ukončenou životností (ELV). I když vítáme některé dobré kroky směrem k širšímu cíli, kterým je podpora oběhovosti a udržitelnosti v automobilovém průmyslu, litujeme, že do společného postoje Rady jsou nadále zařazována některá nejednoznačná kritéria hodnocení vozidel s […]

Akční plán pro automobilový průmysl – Provádění musí uvolnit plný potenciál hodnotový řetězec trhu s náhradními díly pro automobilový průmysl

FIGIEFA vítá obecný přístup nastíněný v akčním plánu Komise pro automobilový průmysl, který byl zveřejněn 5. března 2025. Podporuje všechny návrhy, které zvyšují konkurenceschopnost, odolnost dodavatelského řetězce a čistou mobilitu celého odvětví automobilového průmyslu.

Evropská komise zahajuje veřejnou konzultaci o antimonopolních pravidlech pro motorová vozidla

Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci, v níž vyzývá všechny zainteresované strany, aby vyjádřily své názory na fungování pravidel hospodářské soutěže vztahujících se na vertikální dohody v automobilovém sektoru. Mezi tato pravidla patří nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) a v doplňkových pokynech (dále jen „SGL“), obojí ve znění z dubna 2023, jakož i […]

Více