Lexus LS páté generace bude mít nové optické a radarové senzory, které zvýší účinnost a funkčnost systémů aktivní bezpečnosti a asistenta řízení. Jsou kombinací stereoskopického optického senzoru a vylepšeného radaru.
Optický senzor využívá dvě kamery umístěné za čelním sklem. Obrazy, které zachycují, jsou analyzovány pomocí algoritmu Dense Stereo Matching. Výsledkem je trojrozměrná „mapa“ prostoru před vozidlem s vyznačenými okraji jízdního pruhu a překážkami, jako jsou např. vozidla, chodci nebo bezpečnostní bariéry. Nové kamery mají také větší citlivost, díky čemuž lépe odhalují chodce v noci.
Radarový senzor, který pracuje v pásmu milimetrových vln, se vyznačuje vyšší citlivostí, přičemž ve srovnání s předchozí generací je o 60 procent menší. Nový radar s anténní fázovou soupravou má také širší zorné pole a umožňuje detekovat chodce blížící se ze stran k vozovce.
Použití zdokonalených senzorů v novém Lexusu LS zajišťuje efektivní provoz systémů aktivní bezpečnosti, zejména nouzového brzdění a vyhýbání se překážkám, i asistenční funkce řízení vozidla Lexus CoDrive, které řidiči usnadní jízdu na dálnicích, silnicích s mnoha zatáčkami a v dopravních zácpách. Například Lane Tracing Assist pomáhá udržet vozidlo s aktivním tempomatem v jízdním pruhu.
Lexus LS 500 je pátou generací vlajkové limuzíny značky Lexus. Vozidlo je poháněno od základu nově konstruovaným šestiválcovým vidlicovým motorem s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 421 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm.
Mnohem lepší parametry než u předchozího motoru V8 byly dosaženy při nižší spotřebě paliva. S motorem spolupracuje v segmentu luxusních limuzín první desetistupňová automatická převodovka, která byla dříve testována ve sportovním kupé Lexus LC. Vyznačovala se rychlostí řazení, která je srovnatelná s dvouspojkovými převodovkami.
Hnací ústrojí zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h řádově za 4,5 vteřiny. Model LS 500h je vybaven hybridní hnací jednotkou Multi Stage Hybrid System, která byla použita rovněž ve voze Lexus LC 500h.
Komentáře