Vědecké poznatky 3M v automobilové praxi posouvají sektor k větší udržitelnosti

, 30. července 2019, 15:07

Technologická společnost 3M se zaměřuje na aplikaci vědeckých poznatků do každodenního života, a to mimo jiné i v oblasti automotive. Moderní materiály, které vznikají pod hlavičkou 3M, výrazně zlepšují jízdní i technické vlastnosti automobilů.

Snižování hmotnosti vozidel dle 3M

Dokud se rozvíjí automobilový průmysl, rosteme i my. Samozřejmě je za tím dlouholetá spolupráce na vývoji aplikací s našimi zákazníky. Platí pro nás stejné výzvy – auto elektrifikace, autonomní řízení, průmysl 4.0, digitalizace, udržitelnost. Předpokládáme odklon od konvenčních aplikací například v oblasti výroby spalovacích motorů, na druhou stranu čekáme rozvoj v oblasti HMI a elektrotechnických komponentů vozů. Díky našemu širokému portfoliu a silnému globálnímu R&D zázemí máme co nabídnout,“ říká technologický ředitel 3M Rudolf Melezinek.

Společnost 3M vyvíjí produkty pro firmy z automobilového průmyslu již více než 70 let. Řada materiálů 3M umožňuje konstruktérům navrhovat řešení, která výrazně snižují hmotnost nových automobilů a nižší spotřebou pohonných hmot odbourávají produkci emisí CO2. U elektromobilů zase napomáhají prodloužit dobu dojezdu. Různé aplikace 3M inovací umí ve svém součtu snížit hmotnost automobilu až o 194 kg.

Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je použití plastů s příměsí vysoce pevných skleněných mikrokuliček využívaných v různých částech automobilu.

Skleněné mikrokuličky mají nižší hustotu a jsou až o 80 % lehčí než minerální plniva, přičemž mají také schopnost tepelné izolace. Najít je můžeme například v plastových výliscích světlometů nebo v krytu podvozku,“ říká technický ředitel 3M Rudolf Melezinek.

Za zmínku stojí i speciální oboustranné lepicí akrylátové pásky, které se používají pro spojování materiálů místo klipů, nýtů či šroubů. Ty jsou totiž přirozeným místem pro tvorbu koroze. Akrylátové lepicí pásky přicházejí ke slovu zejména kvůli častějšímu používání plastů, které lze nejlépe spojovat právě lepením, zároveň jsou oproti nýtům lehčí a navíc umí také tlumit hluk.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!