Servisní síť BestDrive patří v současné době k největším auto a pneuservisním sítím v České republice. Má více než padesátiletou tradici. Její prioritou je zejména spokojený zákazník, a proto se neustále vyvíjí – jak její název, tak i zboží a služby, které poskytuje. V tomto roce slaví jedno důležité jubileum, a to desetileté působení na českém trhu pod značkou BestDrive.
Historické kořeny sahají až k jednomu z nejvýznamnějších českých prvorepublikových podnikatelů – Tomáši Baťovi. Kromě toho, že byl světoznámý obuvník, byl i významným českým výrobcem pneumatik. Jeho cílem bylo nabídnout zákazníkům nejen možnost koupit pneumatiky, ale i odpovídající servis – to vše v blízkosti zákazníkova bydliště. Po znárodnění firmy Baťa v padesátých letech zajišťovalo prodej pneumatik v Československu neuvěřitelných 104 prodejen.
Na začátku 70. let se servisní síť s tehdejším názvem Barum začala podobat té dnešní, jak strukturou, tak náplní své činnosti. Už to nebyly jen prodejny pneumatik, ale téměř 80% provozoven fungovalo i jako pneuservis.
Devadesátá léta byla v naší republice ve znamení ekonomické transformace. Pro firmu byl velmi důležitým mezníkem rok 1993, kdy spojením společností OP Barum Zlín, Barum Otrokovice a koncernu Continental AG vznikl nový společný podnik Barum Continental spol. s r.o. Otrokovice. Součástí nově vzniklé společnosti byla i divize maloobchodu se svou sítí pneuservisů Barum. V dalších letech probíhaly rekonstrukce a modernizace budov i výstavba nových servisních boxů. Zároveň postupně budovali nejen pobočky vlastní, ale i franšízovou síť s cílem být zákazníkovi co nejblíže.
Dalším „organizačním“ milníkem je fúze se sítí servisů Barum Centrum Praha z roku 2008, a následné přejmenování nové společnosti na ContiTrade Services s.r.o. O rok později došlo ke sloučení společnosti Matador Česká republika, s.r.o. a ContiTrade Services. Na začátku roku 2009 pak uvedli v život projekt rebrandingu celé servisní sítě (Barum, Barum Centrum Praha a Pneubox) a v roce 2010 již zákazníci mířili do prodejní a servisní sítě BestDrive.
„Hledání nového jména bylo celkem složité, pracovních variant byla celá řada. Po mnoha diskuzích vyhrál koncept vlastněný centrálou ContiTrade v Hannoveru – BestDrive s typickou siluetou sportovního automobilu v logu. Od globální verze se v první fázi lišil jen v tom, že v zůstala zachovaná žlutomodrá barevnost, typická pro původní značku pneuservisů Barum“, říká Roman Sabol, obchodní ředitel sítě BestDrive.
Rozvoj sítě
Nabídka poskytovaných služeb, prodávaného zboží a samotných servisních míst se neustále vyvíjí a mění s ohledem na vývoj trhu i požadavky zákazníků. V souladu s touto strategií probíhá i další modernizace sítě, kde vstupuje do hry i komfort zákazníků.
„Velmi rychlý rozvoj v automobilovém průmyslu je pro nás výzvou a zároveň nás nutí sledovat moderní trendy v této oblasti. Týká se to například permanentního vzdělávání všech zaměstnanců naší společnosti, neustálé obnovy technologií a vybavení poboček, ale i nových forem komunikace a sdílení informací, jak v rámci společnosti, tak i s našimi zákazníky a obchodními partnery“, uvádí Pavol Červenák, ředitel servisní sítě.
„Většina poboček je už nyní vybavená nejmodernější zařízeními na měření a nastavování geometrie kol vozidel (3D geometrie). Nejmodernější autodiagnostická zařízení, schopné online propojení s OE, jsou běžnou součástí vybavení našich poboček. Mezi prvními jsme vybavili naše pobočky TPMS diagnostickými zařízeními a zároveň zvládli problematiku servisování TPMS systémů (systémy přímého měření tlaku v pneumatikách)“, uvádí Mikuláš Erdelyi, manažer pro rozvoj servisu.
Neustálá potřeba doplňování technologického vybavení poboček se však týká daleko širšího záběru, ať už se jedná o komfortní systémy jako je klimatizace vozidla při přechodu na nový typ chladícího média, nové šetrnější a zároveň účinnější způsoby dezinfekce interiéru vozidla ozónem, ale i bezpečnostních prvků jako jsou brzdové a asistenční systémy.
Kvalitní technické vybavení se netýká pouze kamenných poboček, ale i mobilních servisů, které síť BestDrive provozuje pro smluvní partnery. Mobilní pneuservisy poskytují služby nejen pro nákladní vozidla, ale i pro agro a stavební fleety. Zvládnou ošetřit i ty největší stroje staveništní techniky a některé zajišťují i přezouvání superelastických kol, které najdete např. na vysokozdvižných vozících. Mobilní pneuservis nabízí téměř všechny základní služby servisu kamenného – samozřejmě bez skladového zázemí s pneumatikami.
„Mezi poslední novinky servisní sítě BestDrive patří uvedení privátní značky pneumatik BestDrive a spuštění nové a moderní online platformy, kde si zákazníci kromě možnosti nákupu zboží mohou online objednat ve vyhovujícím čase servis na konkrétní pobočce. I navzdory výraznému nárůstu online světa zůstávají pobočky hlavními kontaktními body v rámci nákupní cesty našich zákazníků, proto rozvoj a optimalizace maloobchodní sítě jak přes vlastní pobočky, tak přes servisy našich franšízových partnerů je klíčová“, uzavírá Pavol Červenák.
Komentáře