Hankook představuje nové zimní pneumatiky UHP pro osobní automobily a SUV + slaví úspěch v nezávislém testu pneumatik

, 17. září 2020, 15:00

Výrobce pneumatik Hankook vyvinul nový prémiový produkt speciálně do zimních podmínek v západní a střední Evropě. Pneumatiky UHP (Ultra High Performance) Winter i*cept evo 3 pro osobní automobily a pneumatiky Winter i*cept evo 3 X pro SUV následují ve stopách svého úspěšného předchůdce modelu Winter i*cept evo 2. Nová řada pneumatik Winter i*cept je v současné době k dispozici v 95 rozměrech a poprvé v řadě zimních pneumatik Hankook UHP má směrový dezén běhounu.

Přední evropský automobilový časopis Auto Bild již podrobil nový běhoun pneumatiky rozsáhlému nezávislému výkonnostnímu testu a okamžitě ocenil pneumatiku Hankook Winter i*cept evo 3 a udělil jí nejvyšší možné hodnocení “Exemplární”.

Hankook Winter i*cept evo 3

Tyto nově vyvinuté řady pneumatik se zaměřují nejen na měnící se klimatické podmínky v Evropě, ale také na požadavky hybridních vozidel a elektromobilů, protože výrobci budou své vozy vybavovat těmito novými pneumatikami Hankook UHP již v závodě. Vývojoví inženýři společnosti poprvé zvolili na svých nových vlajkových zimních pneumatikách směrový dezén běhounu. Ten zajišťuje nejen vynikající přilnavost na sněhu, ale také účinně pomáhá snižovat riziko aquaplaningu.

„Dvě řady zimních pneumatik Winter i*cept evo 3 a Winter i*cept evo 3 X vytvořili naši vývojoví inženýři se širokou škálou produktových vlastností, které jsou schopny velmi dobře reagovat na měnící se a stále náročnější zimní počasí,“ říká Sanghoon Lee, prezident Hankook Tire Europe. „Proto jsme přesvědčeni o tom, že tyto nové vzory běhounu splní vysoká očekávání našich zákazníků i co se týče moderních koncepcí jízdy.“

„V důsledku klimatických změn se průběh zimy v Evropě změnil — mírné teploty se střídají s náhlým nástupem zimy, která přináší mráz a sníh a suché dny jsou nečekaně přerušeny silnými dešti,“ říká Klaus Krause, vedoucí Evropského výzkumného a vývojového centra ETC v německém Hannoveru.

Dokonce i mokré listy na povrchu vozovky mohou velmi rychle vytvořit nebezpečné silniční podmínky. Proto je pro odpovědné řidiče o to důležitější, aby během chladného období roku používali ty správné pneumatiky a zajistili si dobrou výbavu na počasí během celé zimy.

“Zlatý hřeb třetí série i*cept evo se skrývá v běhounu pneumatiky. Kromě přírodních pryskyřic se zde používají také speciální přísady, které zajišťují, že pneumatika zůstává vždy flexibilní, zejména při nízkých teplotách, a zároveň dosahuje výrazného zlepšení přilnavosti na mokrých površích,“ pokračuje Krause.

Nová řada Winter i*cept evo 3

To také potvrzuje nejnovější test zimních pneumatik, který provedl přední evropský automobilový magazín. V posledním vydání (č. 38 ze 17. září 2020) testoval magazín Auto Bild celkem 56 pneumatik ve velikosti 245/45 R 18 100 V na vozech BMW řady 5. Výsledek: pouze šest vzorků pneumatik bylo doporučeno bez výhrad a získalo nejvyšší hodnocení „Exemplární“ a mezi nimi byly i nové pneumatiky Hankook Winter i*cept evo 3.

Pneumatiky jsou velmi dobře přizpůsobeny zimním podmínkám díky technickým inovacím, zejména co se týče použitých sloučenin a samotného vzoru běhounu. Použití přírodních borovicových pryskyřic zajišťuje potřebnou flexibilitu ve velkém rozsahu teplot a zabraňuje kalení, a tím pomáhá zlepšit přilnavost na zimních i mokrých silnicích díky zvýšené pružnosti dotykové plochy pneumatiky. V kombinaci se směrovým vzorem běhounu je přilnavost na sněhu a mokrých površích ještě více optimalizována.

Zvláště efektivní posun a odtok vody (nebo bláta či rozbředlého sněhu) prostřednictvím dvou hlavních drenážních drážek, které jsou o 20 % širší a ve tvaru písmene V, hraje důležitou roli při dalším snižování rizika aquaplaningu. Brzdná dráha na mokrých vozovkách se též snížila, a to o 7 % a na zasněžených silnicích až o 10 % oproti předchozím vzorům běhounu.

Kromě přírodních pryskyřic se používá vysoce dispergovatelná sloučenina nanočástic oxidu křemičitého, doplněná dalšími přísadami zvyšujícími trakci. Spolu s dále optimalizovaným poměrem pozitivních a negativních prvků ve vzoru běhounu je řada Winter i*cept evo 3 velmi dobře vybavena do velmi rozmanitých silničních podmínek evropské zimy.

Nová řada Winter i*cept evo 3Kromě běhounu s vysokou přilnavostí zajišťuje další optimalizované uspořádání 3D drážek ve spojení se směrovým vzorem běhounu spolehlivou trakci a boční jízdní stabilitu na zasněžených silnicích. Výkon trakce ve sněhu je podporován zvýšeným počtem hran běhounu ve tvaru ledové osy, které účinně působí na sněhu.

Minimalizace blokových pohybů dosažená dalším optimalizovaným uspořádáním a designem 3D drážek má pozitivní vliv na oděr, a také zajišťuje vysokou úroveň jízdní stability. Maximalizované efekty hran také zlepšují obecné vlastnosti manipulace.

Nová řada Winter i*cept evo 3 byla vyvinuta speciálně pro použití na výkonných vozidlech s velkým točivým momentem. Zesílená konstrukce kostry zajišťuje vysokou jízdní stabilitu a vysoce pevné kuličkové jádro udržuje optimalizované umístění na ráfku.

V kombinaci se širokým ramenem pneumatiky a optimalizovaným designem bloku zajišťuje přesnější odezvu řízení a lepší přilnavost při zatáčení a optimalizovanou ovladatelnost i na suchých vozovkách. Ramenní oblast nové zimní pneumatiky Hankook UHP se širokými zámkovými ramenními bloky také poskytuje potřebnou tuhost běhounu, čímž zvyšuje stabilitu při zatáčkách i při vyšších rychlostech.

Oba vzory běhounu se vyrábí převážně v evropském výrobním závodě Hankook v Maďarsku. Winter i*cept evo 3 pro osobní automobily bude k dispozici v 50 velikostech od 17 do 21 palců s šířkou běhounu od 195 do 295 mm a poměry stran od 30 do 60 v indexech rychlosti od H do W. Verze pro SUV, Winter i*cept evo 3 X, je v současné době k dispozici ve 45 velikostech od 17 do 22 palců s šířkou běhounu od 215 do 315 mm a poměry stran od 30 do 65 v indexech rychlosti od H do W. V průběhu příštího roku se bude řada nadále rozšiřovat, a budou tak průběžně nahrazovány předchozí řady.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!