Hankook uvedl v květnu 2022 na trh pneumatiku Ventus iON S, první letní pneumatiku z nové produktové řady, která byla navržena speciálně pro elektromobily. Tato letní pneumatika je průkopníkem nové, globální řady pneumatik „iON“ určené pro prémiové elektromobily, ke které se v září 2022 přidá také pneumatika Hankook Winter i*cept iON.
K vlastnostem nové pneumatiky patří snížený valivý odpor, extrémně nízká hlučnost při odvalování a vysoká nosnost. Pro řidiče elektromobilů to znamená větší dojezd na jedno nabití baterie a lepší jízdní vlastnosti oproti běžným pneumatikám. Kromě toho jsou nové produkty Hankook iON speciálně navrženy pro rychlý nástup vysokého točivého momentu, kterým se elektromobily vyznačují.
Bezpočet technických řešení pro specifické požadavky elektromobilů
Nová pneumatika Hankook Ventus iON S splňuje náročné každodenní požadavky kladené na pneumatiky pro elektromobily díky rozsáhlé sadě technických řešení. Společnost se musela vypořádat zejména s vyšší hmotností elektromobilů (vzhledem ke značné hmotnosti pohonných baterií), a to zvýšením nosnosti pneumatiky. Proti deformačním silám způsobeným obzvláště vysokým točivým momentem elektrických vozidel účinně působí mimo jiné ultraodolná aramidová vlákna.
Odolnost a nižší opotřebení pneumatiky zajišťuje směs běhounu, která se vyznačuje vysokým podílem přírodní pryskyřice. Na mikroúrovni zvyšuje vysoký obsah oxidu křemičitého přilnavost na mokré vozovce tím, že působí proti vytváření nebezpečného vodního filmu mezi povrchem vozovky a pneumatikou. Další zvláštností nové směsi je vysoký podíl přírodních olejů. Díky tomu jsou produkty řady iON nejen celkově udržitelnější, ale přírodní oleje mají také pozitivní vliv na životnost běhounu. To znamená, že pro trvale udržitelnou výkonnost pneumatiky je zapotřebí méně materiálu, a úspora hmotnosti materiálu až o jeden kilogram na pneumatiku zároveň zlepšuje valivý odpor.
Jednou z mimořádných vlastností modelu Ventus iON S je optimalizovaná aerodynamika, která umožňuje využít potenciál pro lepší spotřebu a dojezd. Dezén pneumatiky je navržen tak, aby se snižoval odpor vzduchu, což platí i pro nápisy na bocích.
Dalším cílem vývoje bylo dosáhnout co nejtiššího chodu zejména proto, že odstranění hluku spalovacího motoru přitáhlo pozornost k hlučnosti pneumatiky. Nabývá tak na významu integrovaná technologie Hankook Sound Absorber, která spolu s protihlukovým dezénem pneumatiky znatelně snižuje hladinu hluku uvnitř vozidla.
Velký potenciál pro snížení emisí CO2 v segmentu náhradních pneumatik
Speciální pneumatiky pro elektromobily nabývají na významu také v segmentu náhradních pneumatik. Podle prognóz informační služby IHS Markit poroste celosvětový podíl elektromobilů poháněných bateriemi na celkovém prodeji vozidel každoročně o 36,6 % ze současných 6,4 % na 29,5 % do roku 2028. Protože pneumatiky Hankook iON umožňují ujet více kilometrů na jedno nabití baterie ve srovnání se standardními pneumatikami, mohou také významně přispět ke snížení emisí CO2 ze silničního provozu.
Pneumatiky Hankook Ventus iON S jsou k dispozici v rozměrech 18 až 22 palců. Pneumatika Hankook Winter i*cept iON, určená pro zimní měsíce, bude následovat v září 2022. Pro severoamerický trh bude k dispozici také celoroční verze Hankook Ventus iON A. Další konkrétní návrhy dezénů se připravují.
Pneumatiky originálního vybavení od společnosti Hankook, které byly optimalizovány pro elektromobilitu, již používají Audi, BMW, Porsche, VW a další přední značky.
Komentáře