Pneumatiky Barum POLARIS 6 s novým designem dezénu

30. září 2024, 13:13

Při vývoji nové pneumatiky Barum POLARIS 6 přišli konstruktéři s dezénem ve tvaru V, novou koncepcí lamel, speciální směsí a konstrukcí. Tyto prvky zvyšují životnost pneumatiky, zlepšují přilnavost na sněhu a udržují nízký valivý odpor – jsou tedy důležitými faktory pro spojení bezpečnosti a hospodárnosti.

Zimní pneumatiky Barum mají za úkol spojit bezpečnost a hospodárnost. Proto konstruktéři přišli s plánem, jak zajistit nové pneumatice POLARIS 6 zvýšenou přilnavost na zasněžených silnicích pomocí dezénu ve tvaru V.

Barum POLARIS 6 Do hrany příčných ramenních bloků integrovali malé kapsy připomínající zuby, které také zvyšují přilnavost. Během jízdy na zimních silnicích se v těchto kapsách může shromažďovat sníh, který se, podobně jako sněhová koule, spojí se sněhem na vozovce a zvýší tak přilnavost. Tyto tzv. “Snaqua pockets” slouží také k zachycování vody za deště.

Když se pneumatice se během používání ztenčuje běhoun, tyto malé kapsy fungují jako přilnavé hrany, které zlepšují trakci na zimních a mokrých vozovkách. Zimní pneumatiky potřebují přilnavé hrany, aby se mohly “zakousnout” do sněhu na vozovce. Za tímto účelem jsou bloky běhounu nových pneumatik POLARIS 6 vybaveny množstvím klikatých lamel, které zvyšují trakci na sněhu. Tím se zvyšuje úroveň přilnavosti při rozjezdu a brzdění i při přesných manévrech v zatáčkách. Lamely zároveň udržují prakticky konstantní úroveň přilnavosti po celou dobu životnosti pneumatiky.

Aby byla nová pneumatika POLARIS 6 mimořádně hospodárná, byl její běhoun navržen tak, aby zajišťoval vysoký kilometrový výkon s ohledem na minimální opotřebení. Klíčem k nízkému valivému odporu nové pneumatiky POLARIS 6 je směs a konstrukce vyvinutá tak, aby udržovala nízké energetické ztráty. Výsledkem je, že nová zimní pneumatika Barum je nejen hospodárná ale tím, že pomáhá snižovat spotřebu paliva, snižuje také emise CO2. Při montáži na elektromobil může mít nižší valivý odpor také pozitivní vliv na dojezd vozidel.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!