Po zavedení „karantény“ a mimořádných opatření k omezení šíření koronaviru ubylo většině autoservisů zákazníků. Ti se nyní objednávají zejména přes aplikaci nebo telefonicky. Společnost ProfiAuto Servis na situaci reagovala uskutečněním několika opatření, mezi něž patří například služba „Door to door“.
V reakci na vzniklou situaci připravila síť pro své servisy několik rad a doporučení, jak aktivně implementovat BOZP na svých pracovištích, aby bylo zabráněno přenosu nákazy COVID-19. Také přišla s novou službou, která chrání mechaniky i zákazníky. Jmenuje se „Door to door“ a spočívá ve vyzvednutí auta přímo od klienta a jeho vrácení zpět po opravě. Auto je tak opravené a zároveň vydezinfikované bez nutnosti vycházet z domu.
Stávající situace pro ProfiAuto mj. znamenala nutnost zrušit školení a potřebu nabídnout mechanikům náhradním řešení, jak se i nadále vzdělávat. Ideálním způsobem jsou online školení, která budou v nadcházejících dnech připravována.
Po skončení mimořádných opatření pak ProfiAuto připravuje pomoc v podobě investic do servisů, které pomohou autoservisům při pořízení nového vybavení a dalším chodu jejich podnikání. Během celého jara budou mít servisy také připravené pro zákazníky tzv. jarní balíčky. Díky němu si budou moci klienti servisů koupit jarní sety, tedy mj. kapalinu do ostřikovačů, čistič skel nebo vůně do auta za zvýhodněnou cenu.
„Přijali jsme řadu opatření, která mají zajistit stabilitu a bezpečí podnikání našich partnerů. Naši logistici průběžně monitorují vývoj události v ČR a přizpůsobují práci všem vládním nařízením. Pracujeme ve snaze co nejvíce ochránit zdraví našich zaměstnanců i našich partnerů, řidičů, a tak dodržujeme všechny současné hygienické pokyny. Neustále jsme v provozu, dbáme na bezpečí v práci a přizpůsobujeme se situaci na trhu, která se stala naší nedílnou součástí. Věříme, že tuto situaci spolu s našimi partnery, servisy a řidiči zvládneme,“ řekl Jindřich Krejčí, ředitel projektů pro ČR a SK společnosti ProfiAuto.
Uvedená opatření jsou reakcí na bleskový průzkum v síti. Z něj vyplynulo, že nadpoloviční většina (53 %) servisů běží ve standardním provozu s plnou pracovní dobou. Ta menší část pak pracuje na objednávku. Vzhledem k vládním doporučením teď servisy pociťují změnu při objednávkách. Téměř tři čtvrtiny servisů (73 %) uvádí, že se u nich zvýšil počet objednávek přes aplikaci a telefon. Dále výzkum ukázal, že je velmi důležité, aby servisy pořádaly informační kampaně o činnostech, které podnikají, aby maximalizovaly bezpečnost zákazníků, protože většina z nich připouští, že takové znalosti nemají.
Největší (47 %) zájem je v současné chvíli o klasické opravy, jako jsou brzdy, olej apod. Zhruba čtvrtina zákazníků (27 %) se servisy řeší zejména závažné a akutní poruchy. Přezouvání pneumatik je hlavním úkonem pouze u 20 % servisů, což je dáno také chladným počasím a povinností používání zimních pneumatik do 31.3. Zajímavostí pak je, že o službu, jako je například ionizace, se zvýšil zájem ze strany zákazníků, a tak nabízíme ve vybraných servisech i tuto nezbytnou pomoc při opatřeních proti koronaviru.
Na anketní otázky, jak se s aktuální situací vypořádávají, odpovídali majitelé autoservisů zapojených do sítě ProfiAuto Service ve dnech 23.-27. března 2020. Mezi dotazovanými autoservisy jsou rovnoměrně zastoupeny malé, střední i velké autoservisy.
Komentáře