Nová metodika měření (WLTP) ovlivnila srpnový prodej nových vozů v Evropě

15. října 2018, 19:11

Automobilky prodaly letos rekordní počet aut. Po zavedení nové metodiky měření emisí však tyto firmy zaznamenávají propad. Nová metodika měření je přísnější, více vycházející z reality a platná od září 2018.

Ačkoli automobilky naléhay, EU neustoupilo a od září začala platit nová, přísnější metodika měření  emisí WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure).  Jakmile bylo jasné, že EU od ní ani po naléhání automobilek nehodlá ustoupit, začaly výprodeje modelů a verzí, které by od září podle WLTP už neprošly a nesměly být nabízeny k prodeji.

Nové registace poskočily vzhůru o 30 %. Jednoduše proto, že automobilky a jejich prodejci rychle nabízeli za velmi výhodných cen to, co by už od září nebylo možné prodávat, popř. by vyžadovalo dodatečné výdaje na úpravu motoru.

Vozy splňující starou normu NEDC formálně prodaly nejrůznějším firmám. Ty je pak jako ojetinu s nájezdem 1 kilometru dál prodávají už legálně i v dalších měsících dál běžným zákazníkům. Se slevou, ale bez obav, že by neplnily novou normu WLTP. Tyto „firemní prodeje“ ve Francii meziročně vzrostly o 54 %, ve Španělsku o 86 %, ve Finsku o 73 %.

VW Golf i nadále zůstal nejprodávanějším modelem, nicméně v první desítce byly hned dvě Dacie (7. Duster, 8. Sandero). Nebývalý zájem byl najednou také o Nissan Quashqai (meziročně nárůst o 97 %) a  o Renault Captur (+ 106 %). Pokud jde o Škodu, pak nejvíce vylétla Fabia (+ 37 %).

V následujících měsících je možné čekat výrazný pokles u všech prodejců automobilů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!