Po delší době u nás napadlo trochu více sněhu, a proto v horských oblastech museli někteří řidiči sáhnout po sněhových řetězech. Mimo někdy složité nasazování je mohl potkat taky další problém – řetězy za jízdy drhnou o tlumič. Proč se to může stát, se nyní s pomocí firmy KYB pokusíme objasnit.
Technici společnosti KYB se nyní setkávají s množícími se dotazy zákazníků, kteří měli problém při jízdě se sněhovými řetězy. Tito motoristé si v hodně případech koupili na zimu nové tlumiče často nejistého původu a k tomu si pořídili slušivé hliníkové disky z nějakého nejlevnějšího e-shopu. Kde je problém? Když si pozorně prohlédnete přední tlumič, (vycházejme z toho, že většina vozidel má poháněnou přední nápravu a je tam použita vzpěra McPherson) tak na něm uvidíte takový nepatrný prolis v místě přivrácené k pneumatice.
Hodně lidí si pokládá otázku, k čemu vlastně slouží? Ano, to je ten problém. Tento prolis slouží ke zvětšení mezery mezi pneumatikou a tlumičem a je hodně významný právě v době, kdy jsou na pneumatice nasazeny sněhové řetězy a je na nich nabalený sníh. Spousta levných výrobců si s tímto prolisem neláme hlavu, někdy jej dokonce z hlediska výrobních nákladů ani neudělají – jistě na tlumící funkci tlumiče nemá vliv až do té doby, kdy dáte na vozidlo širší pneumatiky (samozřejmě schválené výrobcem vozidla) a zjistíte, že Vám řetězy drhnou o tlumič.
Proto doporučujeme, pokud plánujete cestu do hor, proveďte nejdříve vizuální kontrolu, zda máte mezi pneumatikou a tělem tlumiče dostatek místa pro sněhové řetězy. Majitelé vozidel používající výhradně kvalitní značkové tlumiče by tento problém mít neměli, ale u levnějších tato jistota nikdy není.
Komentáře