Dayco doporučuje vždy kompletní výměnu rozvodů

19. února 2019, 11:06

Jako se dbá na snižování emisí motoru a spotřeby paliva díky zavedení celosvětově platné legislativy, tak u výrobců vozidel vidíme trend co nejvíce integrovat pohonné systémy k dosažení potřebné účinnosti. Rozvodové a pomocné řemeny v tom hrají podstatnou roli.

Zatímco původně systém pomocného řemene odpovídal výhradně za vodní čerpadlo a alternátor, současná konstrukce klade požadavky na pohon mnoha komponent.

Filozofie pohonu systémů se však za posledních 25 let podstatně změnila. Tradičně vozy používaly několik řemenů, které poháněly jen tři nebo čtyři řemenice, zatímco dnes řemeny používané v moderních systémech mohou ovládat až 10 zařízení. Terminologie se také změnila, protože se nyní obecně tento systém anglicky označuje front end auxiliary drive (FEAD) system, česky přeloženo jako pohon přídavných agregátů.

Současně s tímto vývojem se výrobci vozidel snažili vypořádat s předchozími konvencemi a vyvinuli řešení, které vedlo k nárůstu počtu vozidel s integrovaným vodním čerpadlem do primárního pohonu, například vedle vysokotlakého palivového čerpadla. Tento krok měl přímý dopad na aftermarket díky zavedení rozvodových sad a sad s vodním čerpadlem.

Rozvodová sadaJe logické, že současná výměna rozvodů spolu s vodním čerpadlem poskytuje servisům zisk a jejich zákazníkům jistotu, že jejich vozidlo prošlo kompletní a důkladnou revizí a opravou.

Někdy se stává, že se servisy snaží ušetřit svým zákazníkům peníze tím, že vymění pouze díl, který je skutečně vadný. Nicméně tento přístup může způsobit, že zákazníci nakonec musí zaplatit za opravu mnohem větší částku, pokud později nedojde k výměně všech komponentů.

A proto Dayco pro klid motoristů a jako nejlepší řešení pro servisy doporučuje, aby se vždy rozhodli pro kompletní výměnu rozvodů, a ne pouze vyměnit vodní pumpu nebo rozvodový řemen samostatně. Společnost Dayco v současnosti nabízí více než 300 sad s vodním čerpadlem, které jsou k dispozici u všech hlavních distributorů.

Tříletá záruka

Při montáži patentované sady Dayco High Tenacity (HT) nebo ‘bílé’ rozvodové sady s vodní pumpou poskytuje společnost Dayco servisům a motoristům prodloužení stávající dvouleté záruky o další rok.

Prodloužená záruka o 1 rok je dokonalým příkladem toho, jak technologie Dayco může nabídnout servisům konkurenční výhodu na rozdíl od jiných značek. A také dává motoristům úroveň ochrany, kterou nelze často srovnávat ani s autorizovaným prodejem.

Kombinace produktů s garantovanou kvalitou OE, příslušné technické znalosti a podpora produktů v podobě prodloužené záruky dělá z Dayco jasnou volbu pro náročné profesionály.

Nově v sortimentu

Řada produktů KTBWP označuje sady, z nichž každá obsahuje vodní čerpadlo společně s řemenem, napínákem a kombinací kladek, přičemž mnohé z těchto položek obsahují řemen HT. Tato prémiová řada nabízí servisům všechny nezbytné komponenty, které jsou nutné pro kompletní výměnu rozvodového systému s vodní pumpou.

Nicméně, aby Dayco zajistilo klientům co nejefektivnější pokrytí trhu, neustále rozšiřuje svůj program, o čemž svědčí nedávné rozšíření řady. Mezi novinky patří tyto sady s vodním čerpadlem:

  • KTBWP2532 – pro benzinové motory o objemu 2,0 litru používané ve vozidlech Volkswagen Golf, Passat, Sharan a Bora, stejně jako v užitkových vozech Caddy a Transporter LCVs, a také v dalších typech koncernu VAG
  • KTBWP7941 – pro benzinové vozy Renault/Dacia o obsahu 1,4 a 1,6 litru
  • KTBWP9940 – pro dvoulitrový motor CDTI Opel/Vauxhall Insignia z let 2009-17
  • KTBW9950 – pro vozy Ford Focus, Mondeo, Kuga, Galaxy, C/S – Max s motorem TDCi o obsahu 2,0 litru a další vozidla koncernu PSA Blue HDi

Vývoj produktu a trhu

Neustále se vyvíjející přístup k systémům přenosu energie přiměl výrobce automobilů zásadně spoléhat na specialisty jako je Dayco, s cílem dosáhnout řešení, která tento vývoj vyžaduje. Technologie přenosu energie totiž prošla významným rozvojem, který se dotkl jednak ozubených řemenů potřebných pro primární pohon a také poly-v řemenů (více drážkové), které přenášejí výkon v systému FEAD.

Dalším posunem je skutečnost, že výrobci automobilů začínají obecně zahrnovat systém FEAD, ale především pomocný řemen do svých servisních plánů. To je vcelku logický krok, protože tak nejenže pokryjí stejný počet kilometrů za stejných provozních podmínek jako u primárního pohonného systému, ale také využijí toho, že pomocný řemen musí být vždy demontován, aby šlo provést výměnu rozvodového řemenu.

Zkontrolovat a vyměnit

Dalším důležitým faktorem, který by neměl být přehlédnut, je stav pomocného řemene. Když už je nutné ho demontovat kvůli výměně rozvodů, mají mechanici ideální příležitost prozkoumat nejen jeho opotřebení, ale také stav napínacích a vodících kladek, a případně je vyměnit.Měřák Dayco aWEARness®

Aby mohli mechanici posoudit stav řemene, měli by použít měřák Dayco aWEARness®, který jim nabízí tři způsoby, jak zkontrolovat, zda je třeba řemen vyměnit nebo zda je vhodné jej znovu nainstalovat. Dva nejdůležitější u standardního řemene EPDM jsou indikátor opotřebení, který upozorňuje na úbytek materiálu a indikátor profilu, který ukazuje, zda si řemen udržuje správný tvar. Oba ukazují úroveň opotřebení a pokud řemen nevyhověl kontrole, musí být vyměněn.

Více informací o produktech přenosu energie v OEM kvalitě v sortimentu Dayco najdete na: www.dayco.com.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!