Jednou z často se vyskytujících závad u vozů Volkswagen T5 vyráběných v letech 2006 až 2009 s motorem 1.9 TDI je nedosažení provozní teploty pohonné jednotky. Co může být příčinou tohoto problému?
Volkswagen T5 – problém s termostatem
Na displeji přístrojové desky občas ukáže kontrolka teploty “studený motor”. Příčinou je často termostat, který se správně neuzavírá. Termostat je umístěn na bloku motoru za alternátorem.
Po demontáži příruby vedení chladicí kapaliny lze termostat vyjmout spolu s těsnicím kroužkem. Před montáží nového termostatu zkontrolujte přírubu potrubí chladicí kapaliny. Často se v ní ulomí část plastového vedení (foto). V takovém případě se doporučuje přírubu vyměnit.
Pozor
Chladicí kapalinu vypouštějte pouze ze studeného motoru! Zachycenou chladicí kapalinu řádně zlikvidujte. Poté naplňte chladicí systém vodou/nemrznoucí směsí a odvzdušněte jej podle pokynů výrobce vozidla.
Doporučení
Vždy dodržujte servisní pokyny výrobce vozidla!
Komentáře