Některé vložky palivového filtru používané ve vozidlech koncernu VW jsou často předmětem reklamací z důvodu údajné netěsnosti těchto dílů. Důvodem nejsou použité komponenty, ale chyby při instalaci. Specialisté společnosti MAHLE radí, jak se jim vyhnout.
Při výměně zmiňovaných vložek palivového filtru je třeba vzít v úvahu následující skutečnosti:
- Víčko obalu palivového filtru a související těsnicí kroužek by se měly zvedat pouze na místě k tomu určeném (viz obrázek 1).
- K demontáži použijte vhodné nářadí (VAG doporučuje použít speciální nářadí č. VAS 6543).
- Těsnění víčka by mělo být před montáží dobře navlhčeno palivem.
- Víčko je třeba nejprve rukou přitlačit k obalu, aby nedošlo k vychýlení a aby těsnění správně přiléhalo. Teprve potom lze víčko přišroubovat k obalu.
Reklamace se obvykle týkají filtračních vložek pro vozy VW/Audi s čísly dílů KX 178 D (OE č. 1K0127177A), KX 228 D (OE č. 1K0127177B) a KX 220 D (OE č. 3C0127434). Při kontrole reklamovaných dílů specialisté firmy MAHLE většinou nezjistí žádné poškození filtračních vložek ani jejich těsnění. Často se však setkávají s výraznou deformací víčka obalu, která byla s největší pravděpodobností způsobena nesprávným otevřením nebo uzavřením filtru.
Důležité!
Pro správnou výměnu filtrační vložky je nutné otevřít víčko filtru pouze na určeném místě a vhodným nástrojem, aby nedošlo k jeho poškození. Před instalací je třeba těsnění navlhčit palivem a před dotažením víčko ručně přitlačit.
Komentáře