U vozidel Renault Master s motory M9T nebo M9R vyráběných od roku 2008 může dojít k problému se startérem, který byl způsoben přetížením. Odborníci z Hella TechWorld nalezli možné řešení.
Renault Master: poškozený startér z důvodu přetížení
Pokud je na vozidle Renault Master zjištěna závada startéru, může být možnou příčinou vadná spínací skříňka. Opotřebovaná nebo zlomená pružinka ve spínací skříňce může způsobit, že se klíček po nastartování nevrátí do výchozí polohy. V důsledku toho bude startér běžet déle, než by měl, a zůstane sepnutý i po nastartování motoru.
Před montáží nového startéru je třeba ověřit poškození staré jednotky. Pokud nebude příčina závady odstraněna, dojde k poškození i nového startéru. Jestliže objevíte viditelné poškození, například modré zabarvení hřídele rotoru nebo opotřebení pastorku, může to být způsobeno dlouhodobým provozem startéru. V takovém případě je třeba zkontrolovat a případně vyměnit spínací skříňku.
Doporučení
Kromě toho je třeba provést následující kontroly:
- Zkontrolujte, zda elektrické spoje a uzemnění nejsou zkorodované nebo poškozené.
- Zkontrolujte, zda není poškozeno ozubené kolo setrvačníku.
Tyto informace mohou platit i pro vozy Opel a Nissan se stejnými variantami motoru.
Komentáře