Pneumatiky Dunlop SportSmart2 Max

, 28. března 2017, 15:24

Společnost Dunlop oznamuje, že uvádí na trh nejnovější typ pneumatik v „hypersportovním“ segmentu. Novinka je zkonstruována pro nejnáročnější výkony na silnici, ale obstojí i na závodní dráze. Při jejím návrhu Dunlop využil své poznatky z vítězného závodního programu značky Dunlop v mistrovství světa endurance a zkušenosti, které získal při vývoji revolučních pneumatik RoadSmart III Sport Touring.

Vývojový tým Dunlop Europe si před sebe při vývoji nejnovějšího typu pneumatik dal velmi vysoký cíl. Předchozí generace SportSmart2 si vybudovala velmi dobrou pověst díky své mimořádné přilnavosti, její aktuální náhrada proto musela tuto devízu zachovat, ale současně měla nastavit novou laťku, i pokud jde o ovladatelnost, odezvu a nízké opotřebení.

Aby toho dosáhl, Dunlop se zaměřil na čtyři oblasti vývoje:

Konstrukce předního pláště s vrstvami viskózy a bezešvou aramidovou vrstvou 

Dunlop zužitkoval poznatky z nejnovějších pneumatik RoadSmart III Sport Touring, vítěze celé řady testů, a vyvinul přelomovou přední konstrukci s cílem zachovat výkonnost pneumatik i při kratší zahřívací době.

Zvolená konstrukce snižuje deformaci pneumatiky v důsledku odstředivých sil při vysokých rychlostech zejména při náklonu. Prokázalo se, že zvyšuje životnost předních pneumatik o neuvěřitelných 25%.

Pro inženýry Dunlop bylo při návrhu velmi důležitým aspektem i to, aby pneumatika poskytovala optimální ovladatelnost již za nízkých teplot. Zvolená nová konstrukce díky tomu přispívá k pocitu sebejistoty, ať už na silnici nebo při volných jízdách na okruhu.

Zlepšený přední profil a vylepšený přenos do boční částí pneumatiky

U předchozí generace pneumatik SportSmart2 jezdci oceňují jejich přilnavost, v případě modelu „Max“ chtěl Dunlop pokročit dál i ve směru ještě lepší ovladatelnosti. Nový profil takové snazší ovládání nabízí, stejně jako aktivnější odezvu při nájezdu do zatáčky a sníženou tendenci k narovnávání stroje při aktivaci brzd v zatáčce.

A další příspěvek k charakteristice „Max“: při velmi vysokých rychlostech v zatáčkách dává nový stupňový design bočnic jezdcům vyšší pocit sebejistoty i při extrémním náklonu.

Směs ze tří polymerů a vysoce disperzní siliky 

Aby zlepšil výkonnost na mokrém povrchu bez negativního dopadu na hodnotu přilnavosti za sucha, vyvinul Dunlop přelomovou směs, která dokáže zvětšovat styčnou plochu pneumatiky s povrchem. To zajišťuje maximální přilnavost za mokra při nízkých teplotách. Ve srovnání s předchozí generací se přilnavost pneumatik v takových podmínkách zlepšila o 4 %*.

Multi-Tread na zadních pneumatikách 

Filozofie „Stronger for Longer“ přinesla značce Dunlop bezkonkurenční úspěchy v mistrovství světa FIM Endurance World Championship. Motocykly obuté do pneumatik Dunlop vyhrály od roku 1994 celkem 16 mistrovství světa, přičemž klíčový podíl na tom měly zadní pneumatiky s obchodní značkou Multi-Tread. Nové SportSmart2 Max jsou ve středu vyrobeny ze směsi vyvinuté pro závody endurance, zatímco jejich bočnice jsou ze směsi s vysokou přilnavostí. To zajišťuje rovnoměrné opotřebovávání i stabilní výkonnost na silnici.

Andy Marfleet, ředitel marketingu motocyklových pneumatik Dunlop v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, oceňuje práci vývojářů Dunlop Technology Team: „Díky využití všech poznatků z různých řad úspěšných výrobků pro silnice i okruhy, včetně RoadSmart III, pneumatik pro závody FIM Endurance World Championship a stávajících předností SportSmart2, jsme dokázali vytvořit hypersportovní pneumatiky, které přinášejí značné zlepšení kilometrového proběhu a účinnosti na mokrém povrchu a také příjemné ovládání s přesnou odezvou.“

SportSmart2 Max nyní tvoří základní kámen velmi širokého portfolia hypersportovních pneumatik značky Dunlop. „Naše nejnovější pneumatiky GP Racer D212 pro závody na okruzích šly do prodeje v lednu a SportSmart2 Max v únoru, což znamená, že Dunlop má nyní vůbec nejnovější a také nejinovativnější produktovou řadu v celém segmentu hypersportů,” dodal Andy Marfleet.

Související články

Dunlop Sport Maxx Race 2 navržená pro Porsche 911 GT3
Dunlop Sport Maxx Race 2 navržená pro Porsche 911 GT3

Značka Dunlop dnes na International Motor Show v Ženevě představila nové pneumatiky Sport Maxx Race 2. Nástupce pneumatik Sport Maxx Race vyvíjel Dunlop ve spolupráci s automobilkou Porsche tak, aby splnil náročné požadavky kladené na její nový model 911 GT3.

Dunlop se chystá navázat na úspěch loňského roku
Dunlop se chystá navázat na úspěch loňského roku

Značka Dunlop si připomíná své sportovní úspěchy v roce 2016 tím, že na svém stánku na Geneva Motor Show vystavuje vůz Aston Martin Vantage GTE, který triumfoval na loňském Mistrovství světa endurance FIA (FIA World Endurance Championship; WEC).

Dunlop uvádí na trh pneumatiky pro skútry
Dunlop uvádí na trh pneumatiky pro skútry

Značka Dunlop oznamuje, že se na základě úspěchů nejnovějších pneumatik Dunlop RoadSmart III v nezávislých testech rozhodla rozšířit vysoce hodnocenou řadu i o novou variantu zkonstruovanou speciálně pro rostoucí trh prémiových sportovně turistických skútrů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!