Díky svým vlastnostem poskytuje měděná pasta řadu možností v praktickém využití u kovových spojů. Nicméně kvůli výskytu možných chemických reakcí by se neměla používat k ochraně částí brzdového systému. Tady se lépe hodí pasta keramická.
Při výměně pneumatik nebo při opravě brzd či zavěšení je dobré důkladně vyčistit všechny plochy, kterými se ráfek dotýká náboje. Někteří mechanici poté použijí v těchto místech měděnou pastu, která má zabránit korozi a také tomu, že se ráfek připeče k náboji kola. Nicméně podle expertů firmy Textar by to neměli dělat.
“Vlastnosti měděné pasty jsou ideální pro použití na styk dvou kovů, které jsou vystaveny vysokým teplotám. Nicméně v případě kombinace ráfku a náboje kola se její použití nedoporučuje.” – říká Andrzej Sławiński, technický poradce značky TEXTAR. “Během jízdy se nevyhneme kontaktu podvozku s vodou a během zimy s nečistotami obsahující posypovou sůl. Sůl způsobuje elektrochemickou korozi. V tomto procesu se z oceli stává anoda a měď obsažená v pastě katoda. Pak dochází k rychlé oxidaci, což vede ke vzniku bílého povlaku na vnitřní straně ráfků.”
Současně je pasta vystavena vysokému mechanickému a tepelnému zatížení. Tím dochází k jejímu rozstřikování okolo, což vytváří riziko usazování měděných částeček na třecích plochách brzdových destiček nebo kotoučů, nebo jejich pronikání do ABS senzorů. To může mít negativní vliv na účinnost brzdového systému a tím i na bezpečnost.
K vyřešení tohoto problému odborníci společnosti Textar doporučují používat pastu Cera Tec. Má dostatečně vysokou tepelnou odolnost (1.000°C) a současně není elektricky vodivá. Při styku s vodou proto nehrozí riziko vzniku elektrochemických procesů. Mazivo Cera Tec může být také použito při údržbě kompresorů, ložisek či svorek autobaterie. Zároveň usnadňuje montážní práce a redukuje nepříjemné pískání brzd.
Anonym, 24. ledna 2018, 1:40 2 0
Konečně také někdo napsal pravdu a zapojil se do boje proti všem stříkalům měděné pasty na co se jen dá. Neuvědomují si, že stejně jako u jiných maziv s obsahem pevných částic je i oblast použití u měděné pasty omezena. Jeden z důvodů tohoto nešvaru zastříkat CU pastou co se dá je vzbudit v zákazníkovi optický dojem, že za své peníze opravdu něco dostal. Doslova trestuhodné je ošetření nábojů ve styku s brzdovými kotouči nebo bubny, nebo dílů ze slitin alu. Chemie přece platí pro všechny, doporučuji školení - např. Ate - brzdy. Franta Lasovský
Odpověď