Žárovky H4 a H7 od firmy Philips patří v současné době k nejvyhledávanějším halogenovým žárovkám motorových vozidel, v poslední době je však postupně nahrazují nové typy H18 a H19.
I přes četné novinky u moderních aut nadále převládají světlomety s halogenovými žárovkami. Podle zástupců Lumileds – licenčního výrobce a distributora automobilového osvětlení značky Philips – bude tato situace přetrvávat ještě po mnoho let, především kvůli nízkým nákladům na výrobu, nákup a provoz.
Na druhé straně to ovlivňuje práci výrobců vozidel, protože samotná konstrukce halogenové žárovky podstatně omezuje projektanty, kteří by rádi vytvořili světlomety navazující na moderní linii karoserie. To platí zejména pro osobní automobily ze segmentu A, B a C.
„Nová řešení použitá u H18 a H19 umožnila vyvinout kratší vlákna a baňky halogenových žárovek. Znamená to možnost navrhnout světlomety s menším průměrem, lepší optikou nebo kompaktnějším designem,“ říká Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Polsko. „Samozřejmě bylo nutné zachovat dosavadní světelné parametry, které se dokonce ještě zlepšily. Více světla na silnici umožňuje řidiči rychleji a lépe posoudit situaci, čímž se prodlužuje doba nezbytná k provedení odpovídající reakce.“
Vlastnosti halogenových žárovek H4 a H7 nezaručují takovou kvalitu světla jako pokročilejší zdroje: xenonové světlomety, LED diody nebo laserové světlomety. Odpovědí na tyto výzvy jsou nové halogenové žárovky značky Philips. Typ H18 je ekvivalentem H7 a H19 zase H4. Nicméně toto srovnání neplatí, co se týče možnosti jejich uplatnění u všech konstrukcí tradičních světlometů.
Za poslední dva roky se používají při prvovýrobě, mimo jiné v modelech Ford EcoSport a Kia Soul nebo Hyundai HB20 vyráběných pro latinskoamerické trhy. Nyní obě žárovky pronikly na aftermarket a jsou dostupné i na českém trhu.
Komentáře