Společnost ZF představuje nový 2-rychlostní elektromotor pro osobní vozidla

, 8 července 2019, 12:50

Výrobce ZF má nový zlepšovák: Nový 2-rychlostní elektromotor s odpovídající převodovkou slouží k efektivnímu využívání elektrické energie. Novinku přestavili během akce ZF Global Technology Day 2019.

ZF Aftermarket

V porovnání s běžnými elektromotory, které známe doposud, se tento nový elektromotor vyznačuje dokonalejším převodem elektrické energie na kinetickou, což se projevuje delším dojezdem na jedno nabití akumulátoru. Kompaktní provedení nového elektromotoru je bezpochybně zajímavé k integraci do osobních vozidel kompaktní třídy. Modulární provedení této jednotky lze také doladit a rozšířit pro použití ve sportovních autech a vozidlech vyšší výkonnostní třídy.

Společnost ZF svým novým řešením 2-rychlostního elektromotoru tak zahájila novou éru elektromobility v segmentu osobních vozidel.

„Elektromobily musí během svého každodenního nasazení dosáhnout co nejdelšího možného dojezdu na jedno nabití akumulátoru“, vysvětluje Bert Hellwig, ředitel System House, v Divizi e-mobilita, ve společnosti ZF. „Každé procento, o které zlepšíme převod elektrické energie na kinetickou, se projeví na delším dojezdu až o dvě procenta.“

V prvé řadě výrobce ZF usiloval o navyšování výkonu nové elektrické hnací nápravy. Na základě svých dlouholetých odborných zkušeností proto zrealizoval vývoj nového elektromotoru s maximálním výkonem 140 kW, ve 2rychlostním provedení.

Spotřeba energie u vozidel, vybavených novým 2-rychlostním elektromotorem, výrazně klesá, což se projevuje dojezdem, delším o pět procent v porovnání s běžným 1-rychlostním elektromotorem. Na druhou rychlost se obvykle řadí při dosažení rychlosti 70 km/h. Kromě toho lze realizovat napojení na sběrnicovou komunikaci CAN, dle požadavků zákazníka, za účelem aplikace dalších strategií pro navyšování výkonu a zlepšování provozu. Může se jednat o propojení s digitální mapou a GPS navigací.

Na základě trasy, zadané do GPS navigace, tak vozidlo například umí samostatně identifikovat vzdálenost k nejbližší nabíjecí stanici a v případě nadměrné spotřeby elektrické energie se prediktivně přepne do režimu Eco-mode. Další navyšování výkonu elektromotoru se může, kromě toho, týkat zohlednění členitosti terénu (stoupání/klesání) na vybrané meziměstské trasy, jakož i na trasy po městě. Software v řídicí jednotce lze aktualizovat díky bezdrátovému napojení na cloudové služby.

Výrobci automobilů mají k dispozici dvě provedení nového 2 rychlostního elektromotoru z pohledu efektivity převodu elektrické energie na kinetickou. OEM výrobci (Original Equipment Manufacturer) tak mohou docílit delšího dojezdu při využití stávající velikosti akumulátorů nebo současný dojezd realizovat s menším akumulátorem.

Modulární koncepce poskytuje nejlepší výsledky ohledně výkonu a energetické eficience

Díky svému provedení a svým rozměrům je nový 2-rychlostní elektromotor vhodný k integraci do kompaktních osobních vozidel, u kterých se klade mimořádný důraz především na efektivní využití prostoru interiéru.

Kromě toho 2-rychlostní provedení poskytuje výrobcům OEM výhody ohledně vyššího výkonu.

„Doposud se výrobci elektromobilů museli rozhodovat buď mezi vysokým počátečním zrychlením, nebo vysokou maximální rychlostí“, vysvětluje Hellwig. „Pro zmíněný konflikt rozhodování ohledně volby technických parametrů máme skvělé řešení. Nový elektromotor je kompatibilní jak s rychlostně výkonnými vozidly, tak i s vozidly o vyšší tonáži. Jedná se například o osobní vozidla provozovaná s přívěsem.“

Modulární koncepce výrobce ZF tak kombinuje 2-rychlostní převodovku s výkonnějším elektromotorem o výkonu až 250 kW. To se projevuje vyšší akcelerací a potenciálně vyšší maximální rychlostí. Díky svému provedení splňuje nový elektromotor mnoho různých požadavků výrobců vozidel.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!