Bosch dláždí cestu pro 3D displeje ve vozidlech

, 16 srpna 2019, 11:16

Větší, vizuálně přitažlivější a s ještě větším množstvím funkcí. Digitální displeje se stávají klíčovým prvkem kokpitů vozidel. Řidiči ani cestující nechtějí být bez funkcí displeje a ovládacích prvků, které si nyní užívají na zařízeních, jako jsou chytré telefony a televizory.

Ale je toho mnohem víc: v kokpitech budoucnosti budou digitální displeje hrát klíčovou roli v interakci mezi řidiči a jejich vozidly. Bosch se svými novými produkty v oblasti 3D displeje reaguje na tento trend. Produkty využívají pasivní 3D technologii k vytvoření realistického trojrozměrného efektu, který umožňuje oproti zobrazení na běžných obrazovkách rychlejší zachycení vizuálních informací.

Bosch dláždí cestu pro 3D displeje ve vozidlech

„Z displejů se ve stále větší míře stávají interaktivní systémy, které mohou lépe předvídat individuální potřeby řidičů,“ říká Dr. Steffen Berns, prezident Bosch Car Multimedia. „To představuje pro Bosch obrovský obchodní potenciál.“

3D efekt v kokpitu

3D displeje představují u kokpitů vozidel nejnovější trend. Na filmové obrazovce slouží 3D efekt především ke zvýšení atraktivity a zábavy. Ve vozidle jde ale o jiný případ.

„Hloubka ostrosti displeje znamená, že řidiči mohou rychleji zachytit důležité vizuální informace, ať už z asistenčního systému nebo upozornění na dopravní zácpu,“ říká Berns. „Upozornění, která vypadají, jakoby měla vyskočit z displeje, jsou mnohem přehlednější a naléhavější.“

Při parkování je navíc obraz zadní kamery realističtější, což umožňuje včas zjistit překážky. Díky tomu mohou řidiči lépe odhadnout, kolik mají místa například mezi nárazníkem a stěnou parkovací garáže. Při navigaci složitými městskými ulicemi hraje tento 3D efekt také rozhodující roli, protože prostorová hloubka zobrazení mapy umožňuje okamžitě zjistit, která budova označuje následující odbočku. Bosch využívá pro svůj nový displej pasivní 3D technologii, která funguje zcela bez dalších funkcí, jako je eye tracking nebo 3D brýle.

Bezpečnost na prvním místě

Displeje vozidel podléhají přísným bezpečnostním normám. Zejména pokud jde o kolísání teploty a vibrace, jsou tyto normy mnohem vyšší než u spotřební elektroniky. Například automobilové displeje musí dokonale fungovat bez ohledu na to, jestli je teplota minus 40 nebo více než 120 stupňů Celsia, a to po celou dobu jeho životnosti. I v případě částečného selhání se musí řidiči vždy spolehnout na minimální množství důležitých informací. Operační systémy Bosch jsou důkladně testovány, aby byly vhodné pro použití ve vozidle.

Od 80. let minulého století společnost opakovaně udávala milníky pro zobrazovací přístroje ve vozidlech, jako je například první digitální displej na světě, který se objevil v kokpitu Audi Quattro. Díky společnosti Bosch se před pěti lety v Audi TT dostal do výroby první volně programovatelný displej. A Bosch se také zasloužil o světově první zakřivený nástrojový cluster v kokpitu Innovision u nejnovějšího VW Touareg. Společnost uplatňuje své digitální inovace rovněž v oblasti zobrazovacích nástrojů u motocyklů a e-kol.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!