Koncern ZF odhaduje, že do roku 2030 bude mít asi třetina všech vozidel vyrobených na světě elektrický nebo hybridní pohon. Firma reaguje na tento trend, a tak se sortiment brzdových kotoučů TRW nyní rozšířil o náhradní díly pro elektrický vůz Tesla Model S.
Brzdové kotouče TRW pro Teslu S jsou vyrobeny ze šedé litiny se zvýšeným obsahem uhlíku (GG15 HC). Díky tomu je tepelná energie lépe distribuována po celé ploše kotouče, čímž je méně náchylný k deformacím a problémům s nepříjemnými zvuky – NVH (Noise Vibration & Harshness). Omezení hluku a vibrací generovaných brzdovými díly je nesmírně důležitým aspektem při jejich vývoji, protože to významně ovlivňuje pohodlí při řízení automobilu.
Brzdové kotouče s vysokým obsahem uhlíku jsou natřeny na černo, aby se zvýšila jejich odolnost proti korozi. Důležitým aspektem je také dostupnost těchto dílů – brzdové kotouče TRW pro přední nápravu jsou již v nabídce, zatímco kotouče pro zadní nápravu dorazí na trh během několika měsíců.
Komentáře