Facelift pro pracovní lampy Philips

, 7 října 2019, 17:00

Výrobci automobilů čas od času modernizují své modely. Změny podobného typu zavádí i Philips u pracovních lamp PEN20S a RCH10S.

Značka Philips již dlouhá léta nabízí mnoho modelů svítilen, od malých kapesních, přes závěsné konstrukce, až po profesionální sady pro klempířství a lakovny. I když jsou mezi uživateli velmi populární, vždy je možné na nich něco vylepšit.

Facelift pracovních lamp Philips

Nové modely nahrazují dobře známé PEN20 a RCH10. V obou světelných zdrojích jsou výkonné LED diody s barevnou teplotou až do 6000 K. Výsledkem je bílé světlo, podobné dennímu, které je pro lidské oko neutrální, což má při dlouhodobé práci velký význam.

Spojuje je také možnost výběru režimu svícení – lze zvolit úsporný s hodnotou 100 lumenů a zesílený na 200 lumenů. Od tohoto nastavení se odvíjí i jejich provozní doba. Pro PEN20S je to dle dané situace až čtyři nebo dvě hodiny, pro RCH10S je to šest nebo tři hodiny. Svítidla se nabíjí přes mikro USB port. Stoprocentní kapacity baterie docílíme po dvou či třech hodinách po připojení kabelu.

Dalším společným parametrem modernizovaných pracovních lamp od společnosti Philips je způsob upevnění. Jednou z ověřených možností v autodílnách je připevnění ke kovovým částem karoserie. Zde se také objevují rozdíly. Model PEN20S má podobný tvar jako pero, proto je vybaven praktickou svorkou. Do RCH10S byl zase přidán skládací háček, který lze otáčet v rozmezí 360 stupňů.

Vzhledem k jejich účelu se obě svítilny liší i úhlem rozložení světelného paprsku. Philips PEN20S nabízí 80 stupňů a RCH10 120 stupňů.

„Každá pracovní lampa je vystavena poškození. Při práci v dílně ji lze snadno upustit z rukou z větší výšky, např. do kanálu nebo polít olejem či kapalinou. Proto naše konstrukce rozvíjíme i v tomto ohledu. Každý model například projde zkouškou pádu z půlmetrové výšky, což představuje zhruba rameno dospělé osoby. Potvrzením kvality provedení a odolnosti je skutečnost, že PEN20S a RCH10S byla udělena třída odolnosti vůči mechanickému poškození IK07 a těsnosti vůči kapalinám a prachu IP54,“ dodává Wioletta Pasionek z Lumileds Polsko.

Navzdory mnoha změnám a rozvoji v technologiích pro hlavní osvětlení osobních a lehkých nákladních vozů jsou pořád nejpoužívanější halogenové žárovky. V současnosti byly samozřejmě v těchto konstrukcích zúročena ta nejnovější řešení, z nichž nejdůležitější je zvýšení výkonu světelného paprsku.

Například v případě žárovek Philips RacingVision (H4, H7) je až o 150 % vyšší než zákonně požadované minimum.Tento výrobek využívá zkušeností firmy Philips z motorsportu, kde klíčovou roli sehrává problematika osvětlení delšího úseku silnice, který je překonáván mnohem rychleji než v civilním provozu. Tuto praktickou vlastnost řidiči oceňují – nedávno žárovky RacingVision po čtvrté za sebou získaly prestižní cenu BestBuy.

Dalším neméně důležitým parametrem moderních halogenových žárovek je barva světla. Čím je vyšší, tím je bližší podmínkám panujícím za jasného a slunečného dne. Nejnovější položkou v nabídce Philips je WhiteVision ultra (H4 a H7), která dosahuje barevné teploty až 4200 K. V praxi se podobá bílému světlu xenonové lampy. Proto je populární u těch, kteří chtějí docílit tohoto efektu u halogenových světlometů. V praxi také plní estetickou funkci, dokonale zdůrazňuje linii karoserie, což můžeme nazvat optickým tuningem.

Jedním z nejdůležitějších kritérií pro výběr žárovky řidičem je její životnost. Zpravidla je to několik stovek hodin nepřetržitého svícení, ale Philips posouvá tyto hranice ještě dále. LongLife EcoVision H7 dosahují až 1.500 hodin. Je však třeba mít na paměti, že na zkrácení životnosti má vliv technický stav reflektorů, elektrické instalace, a také baterie. I mírné přepětí v napájení nebo zkrat způsobený např. vlhkostí dokáže zničit jakoukoli žárovku.

Stejně jako vibrace a přetížení, které vznikají při jízdě. Způsobuje je nejenom nerovný povrch vozovky, ale i způsob využívání vozu. Prudké najíždění na obrubník, rychlá jízda přes zpomalovací prahy nebo přetížení vozidla představují jen několik příkladů těchto příčin. Na základě svých zkušeností s osvětlením těžkých nákladních vozidel a stavebních strojů vyvinula společnost Philips vysoce odolnou halogenovou žárovku X-tremeVision G-Force pro 12 V elektrické instalace. Typy H4 a H7 se vyznačují odolností vůči vibracím na úrovni 10 G. V této řadě je také k dispozici halogen H1.

Tyto charakteristiky halogenových žárovek Philips mají podstatný vliv na bezpečnost silničního provozu. To je nejvyšší prioritou konstruktérů, ale leccos nasvědčuje tomu, že byl již dosažen vrchol technologických možností. Pravděpodobným nástupcem těchto žárovek budou proto LED retrofity. Jejich vynikající světelné parametry byly dosud dostupné jen v prvovýrobě, nyní se nově nabízí možnost přímé montáže do halogenových světlometů. LED retrofity dosud nezískaly v EU silniční homologaci. Nabídka Philips obsahuje jejich varianty pro vnitřní osvětlení vozidla, které lze používat bez omezení.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!