Schaeffler vyvíjí klíčové kompomenty pro palivový článek

, 8 listopadu 2019, 12:55

Firma Schaeffler rozpoznala enormní potenciál vodíkové technologie jako nosiče energie, kterou můžete využít a vyvinula důležité komponenty pro palivové články a vícevrstvové palivové články, takzvané kovové bipolárne desky.

Schaeffler vyvíjí klíčové kompomenty pro palivový článek

„Chceme vytvořit CO2-neutrální, trvalou a individuální mobilitu s ohledem na celý energetický řetězec“, říká Uwe Wagner, předseda výzkumu a vývoje ve společnosti Schaeffler. „S čistě samotnými elektrickými vozidly na baterie globální problém s CO2-emisemi nelze vyřešit. Speciálně těžká vozidla v nákladní přepravě budou potřebovat alternativní zásobníky energie a zde nabízí vodík ve spojení s palivovým článkem vynikající možnosti. I u osobních automobilů jsou hybridní systémy akumulace, tedy kombinace baterie plus vodík, pro větší dosahy zajímavým řešením. „

Palivový článek jako klíč trvalé mobility

Schaeffler se již delší dobu zaměřuje na řetěz tvorby hodnot klíčových komponentů pro palivový článek a přitom využívá tradiční základní kompetence. Přesným tvářením a povlakováním v oblasti tenké vrstvy se vyrábějí bipolární desky, které tvoří vícevrstvé jádro systému palivového článku. Vícevrstvý palivový článek je měničem energie, který nechává H₂ a O₂ zreagovat na vodu. Přitom vzniká proud, který se může využít pro pohon E-motoru ve vozidle. Další kompetence, jako jsou elektronické řízení, speciální bezkontaktní ložiska, inteligentní termomanagement moduly nebo komponenty na pasivní recirkulaci vodíku, rozšiřují Schaeffler-portfolio pro optimalizované systémy palivového článku.

Schaeffler na autosalonu v Tokiu

Pod mottem „Making Mobility Sustainable and Autonomous“ Schaeffler na 46. autosalonu v Tokiu bude veřejnosti prezentovat tyto novinky prezentovat. Kromě toho budou na veletrhu vystaveny nové Schaeffler-elektromotory v diverzních výkonnostních třídách, které nyní jdou do velkosériové výroby, a řešení pro inteligentní řízení zadní nápravy.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!