Liqui Moly roste navzdory problémům

16. ledna 2020, 9:50

I přes značné potíže udržuje specialista na oleje a aditiva společnost Liqui Moly růstový kurs. Rok 2019 uzavřela rekordními tržbami ve výši 569 milionů EUR, což je o čtyři procenta více než v předchozím roce.

Produkty Liqui Moly

„To potvrzuje, že i za nepříznivých podmínek dokážeme být úspěšní,“ uvedl generální ředitel Ernst Prost s odkazem na problémy se softwarem, které se vyskytly před rokem.

Přispěl k tomu také vývoj v České republice a na Slovensku, kde společnost zvýšila svůj obrat o 17 procent.

V té době Liqui Moly zaváděla nový software pro řízení nákupu, výroby a prodeje. Tento přechod neproběhl tak hladce, jak se očekávalo – právě naopak. Výsledkem byly obrovské potíže s dodávkami.

„Naši zákazníci byli zděšeni, a to oprávněně,“ řekl Ernst Prost. „Na něco takového od nás prostě nebyli zvyklí.”

Nezdařený přechod na jiný software čísla v prvních měsících silně pokazil. Společnost pak postupně odstranila softwarové problémy a zpoždění v provozu systému začala dohánět.

Výsledkem bylo, že společnost Liqui Moly zaznamenávala jeden rekordní měsíční obrat za druhým. Díky tomu se podařilo získat alespoň část ztraceného území zpět. Na konci roku pak byl namísto záporných čísel do knih zaznamenán nárůst prodejů o 4 % na 569 milionů EUR, což znamená nový rekordní obrat. Firma tím v posledních deseti letech svůj obrat zdvojnásobila. K tomuto úspěchu přispěl také vývoj v České republice a na Slovensku. Zde prodeje za rok 2019 vzrostly o 17 procent.

Náročný začátek minulého roku však výrazně ovlivnil výši zisku. Chybějící prodeje a další náklady na odstranění softwarových problémů stlačily zisky pod hodnotu z roku 2018, rentabilita tržeb však zůstává i nadále dvojciferná.

Počet spolupodnikatelů, jak se ve společnosti nazývají zaměstnanci, vzrostl v roce 2019 z 849 na 933. 

Podle očekávání rostla společnost Liqui Moly rychleji v exportu než na svém domácím trhu v Německu, kde je značka zavedená již desítky let.

„Již dlouho jsou naše tržby na mezinárodním trhu větší než doma v Německu,“ říká Ernst Prost. „V zahraničí je prodejní potenciál také mnohem větší.“

Nejdůležitějšími trhy jsou Rusko, USA a Čína. Úspěšné prodeje v zahraničí však nejsou samozřejmostí: mezinárodní obchodní konflikty, oslabující národní ekonomiky a vnitrostátní dovozní překážky jsou jen některými z brzd.

Společnost vyrábí své oleje a aditiva výhradně v Německu, aby zajistila stejnou a trvale vysokou úroveň kvality po celém světě.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!