Tři siláci pro bezpečnost: Bosch doplňuje portfolio senzorů pro automatizovanou jízdu

, 14. ledna 2020, 10:47

Před tím, než se bezpečná automatizovaná jízda stane realitou, je kromě kamery a radaru zapotřebí princip třetího senzoru. V důsledku toho společnost Bosch připravuje výrobu senzorů s dlouhým dosahem – první systém lidar (laserový nebo světelný radar), který je vhodný pro použití v automobilovém průmyslu.

Bosch senzory pro automatizovanou jízdu

Tato laserová technologie měření vzdálenosti je nezbytná pro jízdní funkce na úrovních SAE 3 až 5. Nový senzor Bosch bude pokrývat dlouhé i krátké vzdálenosti – na dálnicích i ve městě. Díky využití úspor z rozsahu má Bosch v úmyslu snížit cenu za sofistikovanou technologii a zpřístupnit ji masovému trhu.

Technologie Bosch bere ohled na všechny automatizované jízdní situace

Pouze díky souběžnému zavedení principu tří senzorů může být zajištěna maximální bezpečnost automatizované jízdy. To potvrdily analýzy Bosch, kdy vývojáři zkoumali všechny případy použití automatizovaných funkcí řízení – od asistence na dálnici až po plně automatizované řízení ve městech.

Lidar je nezbytným prvkem automatizované jízdy

Laser můžeme považovat za třetí oko: v systémech lidar senzor emituje laserové pulzy a zachycuje laserové světlo, které se odráží zpět k emitoru. Systém následně vypočítá vzdálenosti na základě změřeného času potřebného k odrazu světla. Lidar nabízí velmi vysoké rozlišení s velkým dosahem a širokým zorným polem. Díky tomu může laserový nástroj pro měření vzdálenosti spolehlivě detekovat i nekovové objekty na velké vzdálenosti, jako jsou například kameny na silnici.

To znamená, že je k dispozici dostatek času na zahájení jízdních manévrů, jako je brzdění nebo otáčení. Používání lidaru ve vozidlech současně klade vysoké nároky na jeho součásti, jako je detektor a laser – zejména s ohledem na teplotní odolnost a spolehlivost po celou dobu životnosti vozidla. Protože Bosch může při vývoji lidaru čerpat ze svých znalostí senzorů a systémového know-how v oblasti radarové a kamerové technologie, může společnost zajistit, aby se všechny tři senzorové technologie vzájemně propojily.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!