Bosch koncentruje kompetence v oblasti softwaru a elektroniky do divize Cross-Domain Computing Solutions

, 27. července 2020, 16:42

Auto se v současné době mění především z hlediska softwaru a elektroniky. Očekává se, že do roku 2030 trh softwarově intenzivních elektronických systémů poroste přibližně o 15 procent ročně. Společnost Bosch chce dále rozšířit svoje přední postavení na tomto trhu, a proto zakládá novou divizi „Cross-Domain Computing Solutions“.

Bosch divize Cross-Domain Computing Solutions

„Již nyní obsahují vozidla kolem 100 milionů řádků softwarového kódu. Pouze společnost s rozsáhlými znalostmi v oblasti elektroniky a softwaru bude schopna utvářet budoucnost mobility“, říká Dr. Stefan Hartung, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a ředitel obchodní oblasti Mobility Solutions.

Trend směrem ke stále sofistikovanější elektronice a softwaru se zrychluje. V důsledku toho se významně zvyšuje komplexita vývoje vozidel. Cílem nové divize je zredukovat tuto komplexitu pomocí komplexních softwarových a elektronických řešení. Nové funkce vozidla se navíc v budoucnu měly dostat na silnici mnohem rychleji. Za tímto účelem společnost do nové jednotky sdružuje pracovníky z vývoje softwaru, elektriky a elektroniky z oblastí asistence řidiče a automatizované jízdy, Car Multimedia a elektroniky pohonů a Body Electronics.

Software hraje v autě budoucnosti klíčovou roli

Před deseti lety mělo auto cca deset milionů řádků kódu softwaru. Software automatizovaných vozidel ale bude mít mezi 300 a 500 miliony řádků kódu. Pro představu: Jeden milion řádků kódu odpovídá přibližně 18 000 tištěným stránkám textu.

„V budoucnu bude software rozhodujícím způsobem určovat schopnosti a vlastnosti vozidel. Díky němu jsou auta stále chytřejší a software poskytuje řidičům hmatatelnou přidanou hodnotu“, říká Harald Kröger, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

Bosch jako technologická a servisní společnost identifikovala strategický význam softwaru vozidel velmi brzy a sama jej vyvíjí již asi čtyři desetiletí – s aktuálními investicemi ve výši 3 miliard EUR ročně. Tradiční vývoj softwaru v jednotlivých nezávislých oblastech však stále více naráží na své limity. Proto společnost Bosch sdružuje své silné stránky ve vývoji automobilového softwaru v řešení Cross-Domain Computing Solutions.

„Dodání softwaru z jednoho zdroje je naší odpovědí na obrovskou výzvu stále větší digitalizace automobilů“, říká Kröger.

Ten je zodpovědný za novou divizi, v níž bude v budoucnu vyvíjen jak základní software pro počítače a řídicí jednotky vozidel, tak i software pro funkce vozidla – od parkovacího asistenta a systému varování před vyjetím z jízdního pruhu až po streamování hudby. Díky tomu budou nové funkce v budoucnu uživatelům dostupné mnohem rychleji a prostřednictvím aktualizace softwaru. Výrobci vozidel tak mohou svým zákazníkům nabídnout přesvědčivý zážitek z vozidla z jednoho zdroje.

Aktivní utváření změn v elektronice vozidla

Souběžně s komplexním vývojem softwaru Bosch intenzivně pracuje na tom, aby byla elektrická a elektronická (E/E) architektura vozidel připravena na budoucnost. Společnost proto sdružuje vývoj počítačů vozidel, řídicích jednotek a senzorů do své nové jednotky. Jejich hladká interakce bude v budoucnu rozhodující.

„Hlavním úkolem Cross-Domain Computing Solutions bude zvládnout komplexitu a co nejvyšší bezpečnost elektronických systémů“, říká Kröger.

Společnost Bosch klade velký důraz na vysoce výkonné počítače jako technický základ pro digitalizaci moderních vozidel. Sdružují stále komplexnější funkce ve všech oblastech vozidla a přebírají úkoly jednotlivých řídicích jednotek.

„V současných prémiových vozidlech je instalováno více než 100 jednotlivých řídicích jednotek, i v malých vozech je jich dnes 30 až 50. Pomocí vysoce výkonných počítačů lze tento počet v budoucnu výrazně snížit“, vysvětluje Kröger.

Díky tomu, že tyto počítače vozidel pro funkce kokpitu a propojení, asistenční systémy řidiče a automatizovanou jízdu a pohon se nyní vyvíjejí v jedné divizi, vzniká konzistentní IT architektura pro celé vozidlo. Ta zajišťuje bezproblémovou souhru elektrických a elektronických součástek. Kromě toho Bosch realizuje cenné synergie.

Blíže k trhu a zákazníkům

Díky Cross-Domain Computing Solutions bude společnost Bosch v budoucnu nabízet zákazníkům elektroniku a software vozidel z jednoho zdroje.

„Dynamická změna směrem ke stále rozsáhlejší digitalizaci vozidel bude zásadním způsobem utvářet novou divizi. Díky naší nové struktuře jsme nyní lépe schopni splnit měnící se požadavky trhu a našich zákazníků“, vysvětluje Kröger.

Od začátku roku 2021 se celá divize Car Multimedia a další produktové jednotky divizí Powertrain Solutions, Chassis Systems Control a Automotive Electronics, které vyvíjejí komplexní softwarově náročné elektronické systémy, spojí pod jednu střechu v Cross-Domain Computing Solutions. Nová divize bude zaměstnávat přibližně 17.000 lidí ve více než 40 závodech a ve více než 20 zemích. Detaily budoucí organizace budou vypracovány za účasti odpovědných zástupců zaměstnanců.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!