PHILIPS: V této profesi nestačí jeden pár očí a rukou

25. září 2020, 11:45

Dílenské LED lampy již získaly status nezbytného pomocníka pro práci automechanika. Společnost Philips je již roky nabízí ve velmi širokém sortimentu a jednotlivé modely postupně upravuje.

Pracovní lampy Philips

Konstrukce vozů se neustále vyvíjí. Vezměte si například oblíbené modely značky Volkswagen na českém trhu. První generace kompaktního Golfu (1974) měla délku 3705 mm a šířku 1610 mm. Na druhou stranu Passat, patřící do segmentu D, byl v době uvedení na trh (1972) 4190 mm dlouhý a 1600 mm široký.

Oba modely jsou i nadále v nabídce Volkswagenu jako osmá generace. Golf (2019) mezitím zvýšil délku na 4280 mm a šířku na 1789 mm, čímž překonal svého bratra ze střední třídy. Dnes má její zástupce (2014) 4767 mm na délku a 1832 mm na šířku.

Za těmito změnami stojí především vývoj mechaniky a (i když paradoxně bychom měli mluvit spíše o miniaturizaci) elektroniky. Každé nové řešení vyžaduje prostor pod kapotou vozu. Projektanti proto využívají každý volný centimetr a během opravy začíná práce mechanika vyžadovat téměř přesnost hodináře.

V této situaci hraje klíčovou roli dobré osvětlení. A toho dost těžko dosáhneme obyčejnou žárovku nebo zářivkou. Na pomoc přichází LED technologie, kterou je vybaveno všech 20 položek v řadě dílenských lamp Philips. Jejich výhodou je především bílé světlo, podobné tomu dennímu. Z tohoto důvodu poskytuje nejen dobré osvětlení vybrané oblasti, ale také zabraňuje únavě očí i po několika hodinách práce.

Široká škála této nabídky umožňuje mechanikovi vybrat si vhodný model nebo sadu pro poskytované služby. Vytvoření každé lampy je však výsledkem spolupráce společnosti Philips s jejich uživateli. Jejich názory, připomínky a návrhy tvoří základ pro úpravu nebo vývoj těchto produktů. Příkladem jsou dvě nové položky – HL22M a CBH52.

Dílenská lampa Philips HL22M LED je tzv. čelovka. Díky jednoduchému systému upevnění na hlavě světelný paprsek vždy následuje oči mechanika. Současně mu zůstávají obě ruce volné, přičemž pohodlí při používání zajišťuje bezdrátové napájení. Vestavěné dobíjecí baterie poskytují až 12 hodin nepřetržitého provozu a jejich nabíjení zabere maximálně tři hodiny.

Jedná se o jeden z charakteristických rysů nové lampy ve srovnání se současným modelem Philips HDL10. Další typickou vlastností, také spojenou s efektivní dobou svícení, je možnost bezkontaktního zapínání a vypínání. Stačí na začátku práce aktivovat snímač pohybu a poté ovládat jeho činnost gestem ruky.

Zdrojem světla jsou LED diody s barevnou teplotou 6500 K. V posíleném režimu generují paprsek s hodnotou 300 lumenů, který lze podle potřeby snížit na 50 lumenů. Před sundáním lampy z hlavy můžete aktivovat režim SOS, který vám pomůže při jejím hledání.

Lampa HL22M LED poskytuje široký úhel rozptylu paprsku – až 60 stupňů. Kromě toho přesnějšímu osvětlení pracoviště napomáhá třístupňové nastavení úhlu upevnění modulu pomocí LED diod.

Druhý nový model, CBH52, je lampa, která se montuje pod kapotu motoru. Její jedinečnou vlastností je schopnost nastavení šířky upevnění v rozmezí 1,17 až 2,08 metrů. Vysouvací úchyty z obou stran jsou opatřeny měkkou gumou, která chrání lak vozu před poškrábáním a zabraňuje náhodnému posunutí.

Disponuje také funkcí libovolné změny úhlu světelného modulu kolem vlastní osy. Tato sada se skládá z 32 diod LUXEON LED s barevnou teplotou 5800 K. Když je lampa zapnutá, automaticky se aktivuje provozní režim s výkonem 900 lumenů. Podle potřeby se může zvýšit na 1200 lm nebo snížit na 500 lm.

V závislosti na tom může být doba osvětlení vestavěných dobíjecích baterií až 5 hodin. Nabíjení trvá asi tři hodiny, ale díky hybridnímu napájecímu systému napájení můžete lampu používat i během připojení (přibaleným kabelem) k zásuvce s 230 V.

Nové lampy Philips, stejně jako všechny ostatní modely, jsou navrženy pro specifické podmínky v autodílně. Jejich konstrukce je odolná vůči nečistotám, kapalinám, prachu a mechanickému poškození. Philips HL22M LED a CBH52 jsou na českém trhu k dispozici od září 2020.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!