Navštívili jsme jablonecký závod ZF Automotive Czech

16. září 2022, 17:34

Jablonecký závod ZF Automotive Czech pozval média do zákulisí výroby a vývoje špičkových brzdových systémů pro mobilitu nové generace v rámci akce ZF Experience Day. Naše redakce byla při tom.

prohlídka závodu ZF Automotive Czech

Jablonecký závod ZF Automotive Czech slaví 70. výročí výroby. Při této příležitosti předvádí nejnovější implementace Průmyslu 4.0. V samotném závodě existuje několik příkladů implementací Průmyslu 4.0, včetně digitalizace na všech linkách (Digital Shopfloor), využití eKanbanu nebo vývoj využití softwaru Digital Twin. V závodě je již více než 60 robotů s automatizačními systémy ve výrobě EPB (elektrické parkovací brzdy) nebo v oblasti obrábění (technologie ETD).

Tomáš Janeček, ředitel závodu ZF Automotive Czech v Jablonci

„Jsme hrdí na to, že můžeme být v čele vývoje a výroby brzdových systémů, které jsou nezbytnou součástí integrovaných bezpečnostních systémů vozidel ZF,“ řekl Tomáš Janeček, ředitel závodu ZF Automotive Czech v Jablonci. „Jablonecký závod ZF slaví 70. výročí, ale naše procesy jsou v souladu s 21. stoletím. Díky vyspělým konstrukčním, vývojovým a zkušebním zařízením jsme schopni řídit celý výrobní proces od návrhu, přes testování až po výrobu,“ dodal Janeček.

Výroba a vývoj špičkových brzdových systémů

Jablonecká výroba ZF Automotive Czech zahrnuje široké portfolio brzdových komponentů a systémů, které jsou nezbytnou součástí integrovaných bezpečnostních systémů ve vozidlech. Jako systémový dodavatel využívá ZF své odborné znalosti v oblasti brzd k vývoji integrovaných řešení. Například implementuje asistenty pro automatické nouzové brzdění a vyhýbání se nebezpečí prostřednictvím součinnosti brzd, senzorů a elektronických řídicích jednotek. Ty mohou pomoci zabránit střetu s jinými vozidly nebo chodci nebo snížit závažnost nehody. Brzdy z Jablonce používá řada předních světových automobilových značek.

Kromě pokročilé výroby brzd pro přední výrobce automobilů investuje ZF v Jablonci do svých kompetencí v oblasti vývoje a konstrukce komponentů brzdových systémů a brzdových asistentů (např. ABS nebo ESC) a testování prototypů na zkušebních stavech nebo přímo ve vozech na zkušebních okruzích. Kromě toho inženýři ZF vyvíjejí, konstruují a testují systémy ovládání brzd s podtlakovým posilovačem, hlavním brzdovým válcem a zásobníkem brzdové kapaliny, jakož i přední a zadní kotoučové brzdy včetně elektrické parkovací brzdy (EPB).

Elektrická parkovací brzda

Společnost ZF, která před více než 20 lety vyvinula kotoučovou brzdu s elektrickou parkovací brzdou, produkuje nyní již šestou generaci brzdy EPB. EPB započalo trend elektrifikace brzdových systémů a je předchůdcem plnohodnotného systému „brake-by-wire“(elektrické ovládání brzdy bez mechanické vazby).

„S přechodem na stále vyšší úroveň pokročilé bezpečnosti, automatizovaného řízení a elektrifikace vozidel budou brzdové systémy hrát klíčovou roli při plnění předpisů, umožňovat nové funkce a zajišťovat rekuperaci brzdné energie. Navíc hrají zásadní roli při zvyšování bezpečnosti řidičů,“ – řekl Tomáš Janeček, ředitel závodu ZF Automotive Czech v Jablonci.

70 let jabloneckého závodu

Historie vývoje a výroby brzd začala v Jablonci v roce 1952 založením národního podniku Autobrzdy. V roce 1993 vstoupil do firmy zahraniční investor, společnost Lucas plc., což byl počátek nového názvu společnosti Lucas Autobrzdy s.r.o. Na přelomu století závod koupila americká společnost TRW Automotive, kterou v roce 2015 převzala společnost ZF. V průběhu roku 2018 byla část obrábění přemístěna do nové pobočky v Rychnově u Jablonce nad Nisou. Kromě toho zde byla zavedena nová unikátní technologie v rámci ZF – lakování brzd.

V současné době závod zaměstnává více než 1000 lidí a výrazně těží ze synergií mezi strojírenským vývojem výrobků, testováním a moderní produkcí.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!