Výzkumní a vývojoví inženýři KYB pracují na vývoji integrovaného systému odpružení kola, jenž by zahrnoval i posilovač řízení. Tento systém by podporoval plně automatizovanou bezpečnou a pohodlnou jízdu.
Integrovaný řídicí systém dosahuje pokročilého řízení pohybu vozidla díky propojením tlumičů pérování a posilovače řízení. Vyvinutá technologie potlačuje kymácení (a jiné nežádoucí pohyby ve směru otáčení).
Využívá informace o jízdní trase, získané z mapových podkladů a dalších informací shromážděných během automatické jízdy, k předvídání budoucího pohybu. Poté řídí posilovač řízení pro dosažení optimální jízdy bez kymácení. Pokud vozidlo jede po nerovném povrchu vozovky (schody, hrboly, malé prohlubně atd.), vibrace tlumiče se používají k předvídání naklonění vozidla a posilovač řízení je řízen tak, aby působil proti tomuto výkyvu.
Očekává se, že dokáže snížit o 50 % kymácení vozidla, ke kterému dochází, když jedno kolo přejede o několik centimetrů nějakou nerovnost. To povede ke snížení počtu dopravních nehod způsobených kymácením a následnou přetáčivostí.
Účinnost tohoto systému byla potvrzena jeho instalací do zkušebního vozidla, které bylo řízeno v nejmodernějším vývojovém experimentálním centru KYB v Japonsku, a vývoj pokračuje návrhem a ověřením jeho plné funkčnosti na finálním výrobku.
Jordan Day, marketingový manažer KYB Europe, vysvětluje: “Automatizované řízení je obrovskou oblastí výzkumu a vývoje v automobilovém průmyslu. Vývojový inženýři KYB jsou v čele tohoto vývoje, a díly řízení a zavěšení budou hrát velmi důležitou roli při zajišťování co nejbezpečnějšího a komfortního řízení vozidla.”
Komentáře