SKF a Pagani uzavírají technické partnerství za účelem vývoje high-tech ložiskových řešení

9. května 2023, 8:07

Společnosti SKF a Pagani S.p.A. nedávno oznámily, že uzavřely technické partnerství za účelem vývoje lehkých ložisek s nízkým třením pro hyperautomobily Pagani. Obě společnosti mají za sebou 25 let spolupráce mezi automobilkou a dodavatelem.

SKF a Pagani uzavírají technické partnerství

„Společný vývoj těchto nových ložisek s vyšším zatížením a nižšími třecími schopnostmi je snahou o dosažení nejlepších výkonů na konci kol v historii automobilů,” říká Philipp Herlein, vedoucí globálního trhu s náhradními díly pro vozidla ve společnosti SKF.

Pagani S.p.A je italský výrobce hyperautomobilů, který byl založen v roce 1998 Horaciem Paganim. Společnost se rychle prosadila jako konstruktér zakázkových automobilů využívajících technologicky vyspělé materiály, jako jsou uhlíková vlákna a titan. SKF je hrdým technickým partnerem, který vybavuje nové výtvory Pagani nejnovější technologií ložisek kol SKF.

SKF dodává společnosti Pagani ložiska kol
SKF dodává společnosti Pagani ložisková řešení od samého počátku existence automobilky, od prvního ikonického supersportu Zonda C12 až po nejnovější ohromující hyperauta Huayra R a Utopia. V segmentu supersportů a hyperaut je zásadní výzvou skloubit špičková ložisková řešení se špičkovými výkony a specifikacemi silničních vozů s vysokou odolností. Konstrukce našich nových ložisek kol se vyznačuje nízkým třením, nízkou hmotností, a tedy i nízkými emisemi automobilu. Používáme odlehčené konstrukce kroužků s optimalizovaným použitím materiálu pro snížení hmotnosti, polymerové klece pro nízkou hmotnost a nízké tření a keramické kuličky, které váží o 126 gramů méně na kolo ve srovnání s ocelovými kuličkami. Tento inovativní přístup a technologie pozitivně ovlivňují bezpečnost a udržitelnost v celém odvětví a přispívají k cíli SKF být do roku 2030 zcela uhlíkově neutrální.

SKF dodává společnosti Pagani ložiska kol
Výrobci hyperaut očekávají nejlepší výkon a kvalitu a zároveň chtějí něco jedinečného, pokud jde o řešení s nízkou hmotností a nízkým třením, s vysokou integrací funkcí a vlastností.

Partnerství se zaměřuje na vývoj hybridních ložiskových řešení, která kombinují ocelové vnější a vnitřní kroužky s keramickými kuličkami nebo válečky. Hybridní ložiska SKF využívají valivá tělesa z nitridu křemíku – kuličková ložiska, válečková ložiska nebo vlastní konstrukce, která mají vlastnosti odlišné od svých standardních ocelových protějšků. Nitrid křemíku je více než dvakrát tvrdší než ložisková ocel a má vyšší pevnost v tlaku a modul pružnosti, což zajišťuje vynikající výkon a odolnost proti opotřebení a zároveň snižuje tření, což je klíčová výhoda hybridních ložisek. Snížení tření ložisek může pomoci snížit spotřebu energie. Testy SKF prokázaly, že hybridní ložiska mají při vysokých otáčkách o 5 až 8 % nižší tření než ocelová ložiska.

„Svými závodními schopnostmi podporujeme plán společnosti Pagani na dosažení nejvyšší úrovně výkonu v segmentu hyperaut. Proto jsme v uplynulých letech průběžně vyvíjeli specifická řešení s nízkým třením pro platformy Pagani. Závodní segment je pro nás také velmi emotivní snahou, která dobře rezonuje s našimi nezávislými koncovými uživateli na trhu s náhradními díly a umožňuje nám prezentovat na trhu naše znalosti inženýrství a výrobního ducha,” říká Herlein.

Úspěch této spolupráce spočívá v inovacích a vůdčích schopnostech obou společností v celé historii. Moderní technologie a příspěvek k ochraně životního prostředí jsou pro obě firmy základními kameny růstu v automobilovém průmyslu. Toto pevné a dlouhodobé partnerství se společností Pagani je základem úspěšné spolupráce ku prospěchu obou stran v budoucnosti.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!