Stále roste počet vozidel s automatickou převodovkou nebo automatizovanou manuální převodovkou. Touto technologií jsou vybavena dvě ze tří registrovaných vozidel na celém světě. Přesně pro tento účel vyvinula společnost LIQUI MOLY převodový olej pro dvouspojkové převodovky 8100. Nyní se spektrum použití tohoto úspěšného produktu rozšířilo a lze jej použít téměř ve všech dvouspojkových mokrých převodovkách.
„Cílem bylo co nejkomplexnější pokrytí vozidel,“ říká aplikační technik LIQUI MOLY Reiner Schönfelder o vývoji převodového oleje pro dvouspojkové převodovky 8100.
Aby velká výhoda tohoto oleje zůstala zachována, německý specialista na maziva rozšiřuje jeho charakteristiky. Nyní je možné tento olej plnit do více než 90 % vozidel s mokrou dvouspojkovou převodovkou na evropském automobilovém trhu.
Specifické složení z extrémně stabilních zlepšovačů viskozitního indexu, aditiv pro ochranu proti opotřebení a konstantně stabilní třecí poměry zajišťují za všech podmínek vynikající procesy řazení. To je patrné zejména v městském provozu, kdy je převodovka výrazně silněji zatížena než na dlouhých trasách.
Záměrně tak bylo upuštěno od nového produktu a místo toho výrobce vsadil na produkt stávající.
„Různých druhů maziv už je opravdu velké množství. Tam, kde můžeme, to servisům a obchodům co nejvíce zjednodušujeme a děláme co nejpřehlednější,“ říká Reiner Schönfelder.
Tímto směrem také cílí poradenství více než 120 pracovníků v terénu v Německu a Rakousku. Klíčové je počet druhů zredukovat. Zákazník díky tomu ušetří na skladových zásobách a má v nich vázaných méně financí.
Převodový olej je díl podléhající opotřebení. S rostoucí dobou chodu se kvalita řazení pomalu snižuje. To může vést k cukání při řazení nebo k prokluzu spojky.
„Tvrzení o doživotní náplni už neobstojí,“ říká odborník ze společnosti LIQUI MOLY. „Také převodový olej dosahuje svého výkonnostního vrcholu a musí být vyměněn.“
Nová oblast použití
Jde o všestranně použitelný převodový olej pro dvouspojkové převodovky. Splňuje požadavky mnoha výrobců vozidel a převodovek, jako např. BMW DCTF-1 / DCTF-1+ / DCTF-2, Chrysler Power Shift, Citroen DCS, Ford Power Shift / F-DC, Getrag DCT / DCTF / TF DCT-3, Jaguar / Land Rover, Mercedes-Benz (DCT), Mitsubishi TC-SST, Peugeot DCS, Porsche, Renault EDC-6, Renault EDC-7, VW, Seat, Škoda, Audi (DSG 6 a 7 převodových stupňů), Volvo Power Shift, ZF atd.
Dosavadní doporučená oblast použití
LIQUI MOLY tento produkt doporučuje pro vozidla, resp. agregáty, pro které se požadují následující specifikace nebo čísla originálních náhradních dílů: BMW 83 22 0 440 214 • BMW 83 22 2 147 477 • BMW 83 22 2 148 578 • BMW 83 22 2 148 579 • BMW 83 22 2 167 666 • BMW DCTF-1 • BMW DCTF-1+ • BMW MTF LT-5 • Chrysler • Ford WSS-M2C 218 • Ford WSSM2C 936-A • Jaguar / Land Rover GX73-M1R564-AA • MB 236.21 • MB 236.24 • Mitsubishi MZ320065 DiaQueen SSTF-I • Peugeot Citroen (PSA) 9734.S2 • Porsche 999.917.080.00 • Volvo 1161838 • Volvo 1161839 • VW G 052 182 • VW G 052 529 • VW G 052 536 • VW G 055 529 • VW G 055 536 • ZF TE-ML 11.
Dodatečná doporučená oblast použití nově
LIQUI MOLY tento produkt doporučuje dále pro vozidla, resp. agregáty, pro které se požadují následující specifikace nebo čísla originálních náhradních dílů: BMW DCTF-2 • BMW 83 22 2 433 157 • Eaton PS-278 • Fiat 9.55550-HE2 • Fiat 9.55550-MZ6 • Renault DW5 • Renault DW6 • MB 239.21 • MB A 000 989 20 02 • MB A 002 989 04 03 • Chrysler 68044345 EA • Chrysler 68044345 GA • Ford F-DC • Ford KU7JM2C218AA • Ford 1490761 • Ford 1490763 • Porsche 999.917.080.01.
Další informace naleznete na stránkách LIQUI MOLY.
Komentáře