Světová premiéra: Systém řízení zadních kol od společnosti Schaeffler jde do sériové výroby

7. června 2024, 13:31

Nový mechatronický systém řízení zadních kol od společnosti Schaeffler oslavil svou sériovou premiéru a přináší novému elektrickému SUV renomovaného výrobce automobilů zvýšenou agilitu v zatáčkách a vynikající manévrovatelnost ve městě. Přidáním funkce řízení zadní nápravy zlepšuje nová technologie společnosti Schaeffler ovladatelnost v městském provozu, zlepšuje stabilitu při změně jízdního pruhu a usnadňuje parkování vozidla.

Klíčem k novému systému řízení zadních kol od společnosti Schaeffler je planetová válečková převodovka – první na světě založená na přesném strojírenství z vlastních průmyslových technologických provozů společnosti. Výsledkem je vysoce kompaktní systém, který je lehký, tichý a optimalizovaný pro snadnou integraci do vozidla.

Planetová válečková převodovka odlišuje systém Schaeffler od systémů řízení zadních kol jiných výrobců, které tradičně používají trapézové šroubové pohony. Díky tomu produkt společnosti Schaeffler splňuje nejen přísné bezpečnostní normy nejvyšší úrovně integrity automobilové bezpečnosti (ASIL D), ale má také výrazně vyšší účinnost, snížené tření a kratší reakční doby systému. To umožňuje společnosti Schaeffler generovat přesný a bezpečný pohyb vozidla.

To je výhodné zejména pro řidiče elektromobilů, protože to kompenzuje nevýhody delšího rozvoru, které si vynucuje obvyklá poloha akumulátoru pod podlahou. Delší rozvor znamená větší poloměr otáčení, a tím i sníženou manévrovatelnost. Systém řízení zadních kol od společnosti Schaeffler tento problém řeší mnoha způsoby.

Za prvé, když vozidlo mění jízdní pruhy při vyšší rychlosti, systém natočí zadní kola ve stejném směru řízení jako přední kola, čímž se zlepší stabilita, ovladatelnost a bezpečnost. Za druhé, v ostrých zatáčkách systém zlepšuje agilitu vozidla natáčením zadních kol v opačném směru řízení než u předních kol. To vytváří virtuální zkrácení rozvoru, což řidiči umožňuje snadno projíždět zatáčkou a zmenšuje poloměr otáčení vozidla. Technologie také zlepšuje schopnosti aktivního zásahu automatizovaných asistenčních systémů pro změnu jízdního pruhu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!