Novinka u STAHLGRUBERu – jednodílné brzdové kotouče ATE

24. února 2017, 9:41

Firma STAHLGRUBER rozšířila nabídku výrobce Continental ATE o novinku – jednodílné brzdové kotouče pro různé modely vozů Mercedes-Benz (2013-).

Jedná se o vozidla Mercedes Benz těchto řad:

• C-Klasse – W 205 Lim. (2014-)
• C-Klasse – C 205 Coupe (2015-)
• C Klasse – S 205 Kombi (2014-)
• C-Klasse – A 205 Cabrio (2016-)
• S-Klasse – W 222 Lim. (2013-)
• S-Klasse – A 217 Cabrio (2014-)
• S-Klasse – C 217 Coupe (2014-)
• E-Klasse – W 213 Lim. (2016-)
• E-Klasse – S 213 Kombi (2016-)
• GLC-Klasse X 253 (2015-)

U výše uvedených vozidel zařadil Mercedes Benz do série brzdové kotouče se speciální konstrukcí, které budou v budoucnu montovány i do dalších modelových řad. Příruba brzdového kotouče je vyrobena z hluboce tažené oceli s rýhováním, která je spojena s třecí plochou brzdového kotouče z šedé litiny (obrázek 1). Použitý materiál příruby brzdového kotouče je zcela odlišný od konvenčních brzdových kotoučů, a to zejména v oblasti dosedací plochy s nábojem kola a spojení s kolovými šrouby, kde tloušťka materiálu je pouze několik milimetrů (obrázek 2).
Výrobce uvedl jako technický důvod této inovace úsporu váhy brzdového kotouče a snížení hmotnosti neodpružené hmoty pro zvýšení jízdního komfortu. Samotná konstrukce je chráněna několika patenty pro znemožnění výroby obdobných brzdových kotoučů. Jedním z možných cílů zavedení těchto brzdových kotoučů je také výrobní monopol s dlouhodobou obchodní perspektivou.

ATE řešení / ATE alternativa
S bohatými zkušenostmi společnosti ATE v oblasti vývoje, konstrukce a výroby brzdových kotoučů v miliónových sériích, přichází firma na trh s brzdovým kotoučem se srovnatelným technickým řešením, stejných rozměrů a vlastností (obrázek 3). Odlišnost brzdového kotouče je v oblasti tloušťky materiálu dosedací plochy s nábojem kola a spojení s kolovými šrouby (obrázek 4).
Ještě před schválením ECE byly brzdové kotouče podrobeny rozsáhlým simulačním testům, testům na zkušební stolici, ale i povinným jízdním zkouškám. Obzvláště stojí za zmínku poznatek, že tyto brzdové kotouče dosáhly stejného brzdného výkonu a účinku. Proto společnost ATE přichází na trh s touto novinkou za atraktivní cenu.
Uvedení na trh těchto jednodílných brzdových kotoučů pro různé modely vozů MB probíhá postupně.

Upozornění pro velkoobchodní partnery a servisy

Z důvodu odlišného designu ATE jednodílného brzdového kotouče oproti OE dvoudílným brzdovým kotoučům mohou vzniknout dotazy, otázky nebo nejasnosti ještě před samotnou montáží, s ohledem např. na kvalitu, certifikaci nebo na správnou montáž.
Pro tyto případy doporučujeme tuto technicky – obchodní argumentaci:
1. Originální ATE jednodílný brzdový kotouč MB je se svými technickými vlastnostmi minimálně srovnatelný s OE brzdovým kotoučem.
2. ECE certifikáty potvrzují, že ATE jednodílný brzdový kotouč je možné použit jako náhradu za OE brzdový kotouč.

Montážní návod

Výrazným designovým a konstrukčním prvkem ATE jednodílného brzdového kotouče MB je, že na vnitřní straně brzdového kotouče je zesílení konstrukce stěny “prstence“ v oblasti montážní plochy příruby (obrázek 5), který zajišťuje dostatečnou stabilitu k extrémně tenké celkové “stěně“ brzdového kotouče. Tento “prstenec“ během montáže přesně dosedne do drážky/plochy/výlisku na náboji kola (obrázek 6 a 7).
Před samotnou montáží ATE jednodílného brzdového kotouče MB je bezpodmínečně nutné precizně očistit dosedací plochu náboje kola (včetně drážky), pomocí vhodného přípravku.

Při montáži je možno použít ATE speciální přípravky na čištění dosedacích ploch nábojů kol. Více informací o ATE nářadí a přípravcích najdete na webových stránkách společnosti ATE.

Související články

Valeo Hydro Connect nově u Stahlgruberu
Valeo Hydro Connect nově u Stahlgruberu

Společnost Stahlgruber zařadila do svého portfolia novou řadu bezramínkových stěračů Valeo Hydro Connect. 

STAHLGRUBER rozšířil sortiment výfukových systémů NOVAK
STAHLGRUBER rozšířil sortiment výfukových systémů NOVAK

Společnost STAHLGRUBER rozšířila sortiment výfukových systémů o více než 70 položek.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!