Mobilita zítřka

6. dubna 2017, 10:29

Bosch a Daimler společně pracují na tom, aby posunuli vpřed vývoj v oblasti řízení plně autonomních vozidel, bez řidiče. Obě firmy se nyní dohodly na založení vývojové aliance, která si klade za cíl vytvořit systém, díky kterému se plně autonomní (SAE – úroveň 4) vozidla bez řidičů (SAE – úroveň 5) stanou v ulicích měst realitou už začátkem příštího desetiletí.

Cílem je společný vývoj softwaru a algoritmů pro autonomní jízdní systém. V tomto projektu se komplexní znalosti z oblasti vozidel firmy Daimler – předního světového výrobce prvotřídních automobilů dají dohromady s odbornými znalostmi Bosch – největšího světového dodavatele systémů a hardware pro automobilový průmysl. Výsledné synergie budou nasměrovány na co nejrychlejší přípravu této technologie pro výrobu.

Auto si jede pro řidiče
V rámci podpory systému řízení pro plně autonomní vozidla bez řidiče určená pro jízdu ve městě, usilují Bosch a Daimler o zlepšení plynulosti městské dopravy, zvýšení bezpečnosti silničního provozu a zajištění důležitých stavebních kamenů pro dopravu budoucnosti. Tato technologie mimo jiné zvýší atraktivitu sdílení automobilů. To umožní lidem optimálně využít čas strávený ve vozidle a otevře nové cesty k mobilitě, a to i k lidem bez řidičského průkazu. Hlavním cílem projektu je vytvořit systémy pohonů připravených k výrobě, v důsledku čehož budou vozidla ve městě zvládat řízení zcela samostatně. Myšlenkou je, že si auto přijede pro řidiče, nikoliv naopak.

Lidé budou moci v předem definovaných městských částech jednoduše použít svoje chytré telefony k tomu, aby si rezervovali sdílené vozidlo nebo městská autonomní vozidla taxi, která za nimi sama přijedou a dovezou je tam, kam budou potřebovat.

Související články

Bosch naučí auta, jak se mají přizpůsobovat situaci
Bosch naučí auta, jak se mají přizpůsobovat situaci

Bosch vytváří mozek pro automobily budoucnosti s automatizovaným řízením. Na mezinárodní konferenci Bosch ConnectedWorld 2017 v Berlíně představil dodavatel technologií a služeb palubní počítač pro vozidla s automatizovaným řízením. Díky umělé inteligenci (Al) může počítač využít metody strojového učení.

Softwarová platforma Bosch umožňuje využití celé řady uživatelských služeb
Softwarová platforma Bosch umožňuje využití celé řady uživatelských služeb

Jsme na úsvitu éry propojených automobilů. Počínaje březnem 2018 bude automatický nouzový systém volání eCall povinný v celé EU. To znamená, že každý nový automobil bude již od počátku propojeným automobilem.

EBR – Experience-based repair – opravy založené na zkušenostech
EBR – Experience-based repair – opravy založené na zkušenostech

Je trendem poslední doby, že se stále více autoservisů pokouší získat potřebné informace pro opravy vozidel na internetu. S tím je ale většinou spojena velká ztráta času při prohledávání údajně správných řešení. Ověřování správnosti takových informací může přinášet autoservisu další problémy. Sdílení či výměna takovýchto informací na internetu se velmi rychle rozšiřuje, ale toto obrovské […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!