Určitě je velkým překvapením, že nejnovější plně elektrický VW ID.3 má bubnové brzdy na zadní nápravě. Přestože bubnové brzdy nepatří mezi nejnovější technologie, jejich design a hmotnost z nich činí nejekologičtější možné řešení. Minimální dopad na životní prostředí je hlavním měřítkem konstruktérů nového modelu ID.3.
Ve srovnání s kotoučovými brzdami je bubnový systém z velké části uzavřený, což znamená, že přímo do atmosféry se uvolňuje podstatně méně brzdného prachu. Třecí komponenty dodávané společností TMD Friction navíc splňují nejnovější ekologické normy, pokud jde o obsah mědi.
Ochrana životního prostředí je jedna věc, účinnost brzd druhá. I když systém kotoučových brzd v kombinaci s elektrickým pohonem může být silnější, jeho brzdný účinek z velké části využívá rekuperaci, což znamená, že takto vysoká účinnost už není zapotřebí.
Pokud je vyžadován plný brzdný výkon, výhodou se ukazuje konstrukce VW ID.3. Stejně jako jeho předchůdce, VW Beetle, využívá pohon zadních kol. To znamená větší zatížení zadní nápravy, čímž se přenáší větší brzdná síla na silnici. Brzdové obložení TMD bylo navrženo speciálně pro tento systém pohonu a poskytuje odpovídající úroveň účinnosti a brzdného komfortu.
Obecně platí, že se brzdová obložení nepřehřívají v důsledku individuálních brzdných manévrů, ale spíše v důsledku dlouhodobého namáhání, například při sjezdech z hor nebo při opakovaném brzdění, říká Vincenzo Di Caro, hlavní manažer testovací flotily TMD Friction.
Dodatečná rekuperační energie v elektrických vozidlech však významně snižuje tepelné zatížení, které vzniká při tomto typu brzdění, dodává Di Caro.
Komentáře