Kvůli šíření viru COVID-19 byl přímý kontakt mezi lidmi v mnoha průmyslových odvětvích omezen na minimum. Platí to také pro kontakty mezi obchodními zástupci a zaměstnanci servisů?
Za Českou republiku lze říci, že je osobní kontakt při těchto obchodních setkání velmi důležitý. Přece jen, udržování dobrých obchodních vztahů jde ruku v ruce s dobrými osobními vztahy.
V sousedním Polsku proběhl průzkum zaměřený na servisy, který shrnuje uplynulý rok v oblasti opravárenství a náhradních dílů. Zaměstnanců servisů se ptali na to, jakou formou probíhala jejich komunikace s obchodními zástupci během pandemie.
Virová hrozba COVID-19 trvá již více než rok. Jak víme, před tímto obdobím obchodní zástupci obvykle upřednostňovali kontaktovat své zákazníky osobně. Pandemie tyto možnosti změnila, ale pouze do určité míry. Stále více než polovina zaměstnanců servisů prohlašuje, že obchodní zástupce nejčastěji navštěvuje jejich pracoviště osobně, aby je informoval o nové nabídce (56 %). Průzkum také ukazuje, že téměř třetina zástupců kontaktuje své klienty telefonicky (32 %).
E-mailová komunikace při prodeji náhradních dílů do servisů zdaleka nepatří mezi často využívané způsoby komunikace (pouze 10 %). K nejnovějším prostředkům patří online video hovory, které se ale v tomto odvětví ještě neadaptovaly a jsou dle průzkumu využívány ze 2 %.
Autoservisy v Polsku ani u nás nejsou kvůli pandemickým omezením uzavřeny (provoz v ČR je zachován v jakémsi bezkontaktním módu) a dle polského průzkumu je vidět, že se obchodní zástupci neobávají nákazy. Nebo nad strachem z koronaviru převažuje snaha o lepší prodejní výsledky?
Jaký kontakt se svým obchodním zástupcem preferujete vy? Napište nám své názory v komentářích.
OZák, 15. března 2021, 8:13 0 0
Není nad osobní kontakt!
Odpověď