Čím se řídí autoservisy, když uvažují o změně ceny svých služeb? Kdy se vyplatí provozovat pneuservis? Ve kterých zemích jsou autoservisy nejvíce ochotné zvyšovat ceny? Proč se všichni nerozhodnou zvýšit ceny navzdory rostoucím nákladům? Ve kterých zemích je nejsnazší prodávat kvalitní dílenské vybavení?
Na tyto a další otázky nám odpovídá průzkum, který provedla skupina MotoFocus Group na trzích střední a východní Evropy. Zúčastnilo se ho téměř 1000 zástupců autoservisů z následujících zemí: Polsko, Litva, Česká republika, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Maďarsko a Chorvatsko. Pro srovnání byl průzkum proveden také ve Velké Británii.
Vyplatí se provozovat pneuservis? Ano, ale…
Většina autoservisů, které poskytují službu výměny pneumatik, ji považuje za ziskovou činnost. 58 % dotázaných však tvrdí, že je to možné pouze v případě, pokud výměnu pneumatik považují pouze za doplňkovou činnost – např. jako doplněk k běžným mechanickým opravám. V České republice si to myslí dokonce ¾ dotázaných. Přesto by se většina servisů rozhodla nabízet výměnu pneumatik, pokud by znovu začínali s podnikáním.
Ještě před časem by se pro navýšení ceny za službu výměny pneumatik rozhodl málokdo, zejména kvůli silné konkurenci na trhu. V dnešní době, vzhledem k rostoucím nákladům, již autoservisy nemají takové problémy s nárůstem cen. V Česku, Polsku a na Slovensku to plánuje drtivá většina účastníků ankety.
Náklady na provoz autoservisu zahrnují také výdaje na vybavení dílny, jejich servis a údržbu. Více než 63 % zástupců autoservisů tvrdí, že se vyplatí investovat do kvalitního vybavení na výměnu pneumatik.
Na druhou stranu se téměř každý pátý respondent domnívá, že investice do kvalitního zařízení nejsou ziskové, protože zákazníci očekávají především nízkou cenu. Současně 14 % respondentů zdůrazňuje, že trvá příliš dlouho, než se investice vrátí.
Ještě jednou děkujeme všem, kteří se naší ankety zúčastnili, a doufáme, že se zapojí i příště. 🙂
Komentáře