Benzina plánuje do roku 2018 investovat do modernizace svých čerpacích stanic více než miliardu korun.
Ve srovnání s okolními státy vychází Česko jako pumpařská velmoc. Dlouhodobě vede v počtu obyvatel na jednu veřejnou čerpací stanici nebo v četnosti pump na dálnicích. Míst, kde lze nyní v Česku postavit rentabilní čerpací stanici na zelené louce, je podle Zouvaly do deseti.
“V silných lokalitách jako je Praha prakticky nemáte šanci. Kde se vám otevírají šance jsou příměstské satelity. Tam dnes strategicky cílíme nejenom my, ale i naši rivalové,” uvedl ředitel Benziny Marek Zouval. Postavit novou čerpací stanici podle něj stojí 25 až 27 milionů korun.
Benzina chce jít spíše cestou samoobslužných stanic, které nejsou tak velké, a jejichž stavba stojí zhruba o polovinu méně. Firma jich má nyní pět, v horizontu dvou let jich chce mít minimálně deset. “Na relativně malém místě se i přes náročná povolení dostanete na místa, kde byste se s normální čerpací stanicí objevit nemohli. Příkladem budiž, že dnes jednáme na několika místech v Praze, téměř v centru, kde klasickoučerpací stanici dnes už nepostavíte,” podotkl.
Zouvala už dříve uvedl, že firma chce většinu svých pump sjednotit pod značku Benzina. Dosud v Česku provozuje také čerpací stanice značky Benzina Plus, Star a Orlen. Z ekonomických důvodů sjednocuje název stanic postupně. “Doufám, že hotovo bude do dvou let,” uvedl. Letos na jaře přejmenovala Benzina svoji naftu a benzin Natural 95. Nově se jmenují Efecta Diesel a Efecta 95.
Firma také rozvíjí koncept občerstvení Stop Café, do budoucna by ho ráda měla na všech pumpách. “Jdeme do gastronomie a do prostředí, co zákazník očekává. Nabídkově jsou to čerstvé nápoje nebo třeba saláty a hamburgery,” dodal Zouvala.
Komentáře