Budoucnost společnosti Bosch leží v chytrých městech

, 13. července 2017, 9:48

Bosch se stává poskytovatelem služeb mobility pro městské konurbace. V budoucnu se společnost více zaměří na vývoj a poskytování řešení v propojených, chytrých městech. Do měst se vrací neustále větší množství lidí. Do roku 2050 bude v megaměstech bydlet více než 6 miliard lidí. Do té doby se městská doprava ztrojnásobí. 

Bosch dělá města chytými

Větší množství lidí žijící v omezeném prostoru znamená více dopravy a tudíž i rostoucí znečistění, méně zeleně, více hluku a více času promarněného uvíznutím v dopravě. „Svými technologickými řešeními může Bosch pomoct zlepšit kvalitu života v megaměstech a konurbacích. Hlavním prostředkem k dosažení tohoto cíle je mobilita bez emisí, stresu a nehod,“ uvádí Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a vedoucí obchodní oblasti Mobility Solutions.

I z pohledu obchodu představuje smart city pro Bosch jako dodavatele technologií a služeb oblast růstu. Jenom v období do roku 2020 bude trh chytrých měst vykazovat růst 19 procent každý rok a dosáhne hodnoty 700 miliard eur. Ve svých cross-sellingových projektech (napříč různými oblastmi) dosáhl Bosch v posledních dvou letech v této oblasti dvojnásobní nárůst tržeb.

Dnešek: přeplněné cesty a znečištěné ovzduší

Věčnost strávené hledáním parkovacího místa, neefektivní doručení posledních pár metrů, silnice přeplněné soukromými vozy – to jsou již dnes běžné dopravní problémy v mnoha velkých městech. Bez chytré dopravy a nového modelu mobility nebude v budoucnosti fungovat žádné megaměsto. „Odkláníme se od vize města zaměřeného na automobilovou dopravu k představě mobility, která je chytrá a multimodální zároveň,“ dodává Bulander.

Individuální, flexibilní a efektivní mobilita bude jedním z hlavních cílů

Zítřek: mobilita bez emisí, stresu a nehod

Na Bosch Mobility Experience v Boxbergu Bosch demonstruje způsoby, kterými tvaruje městskou mobilitu: „Naše snaha vytvořit městské prostředí zbavené emisí, stresu a nehod je vázána na tři oblasti technologického vývoje: automatizaci, elektrifikaci a propojenost,“ uvádí Bulander.

Bosch se zde soustředí na možnost přesunutí se z bodu A do bodu B bez zbytečného stresu. Aby toho bylo dosaženo i v rušných metropolích, budou muset být veřejná doprava, auta, samořídící sdílená a doručovací vozidla a ostatní způsoby dopravy mezi sebou dokonale propojeny. Ve zkratce: všechny způsoby městské dopravy budou muset být mezi sebou propojeny. „Služby multimodální mobility, které si uživatelé mohou zarezervovat pouhými několika kliknutími myší, budou hrát hlavní roli ve snižování dopravních zácp.“

Zvyšující se automatizace městské dopravy bude mít také za následek větší bezpečnost a méně nehod. Již nyní nabízí Bosch MSC (motorcycle stability control = ovládání stability motocyklů), ESP pro motocykly. Také ABS pro elektrokola, které byla nedávno představené, může být významným zachráncem. Jedním z řešení, které Bosch vyvinul, je digitální štít pro motocyklisty. A v případě nouze může eCall, vyvinutý speciálně pro motocykly, zachránit životy.

Lepší kvalita ovzduší díky elektromobilitě a spalovacím motorům

Problém kvality ovzduší přetrvává především u velkých městských konurbací. „Ve městech budoucnosti budou součástí řešení tohoto problému elektromobilita i spalovací motory,“ říká Bulander.

Dokonce i nyní činí oblast elektrokol ze společnosti Bosch lídra na trhu s pohonnými jednotkami pro nejúspěšnější  elektrické vozidlo na světě. Na čínských silnicích jezdí více než 200 milionů elektroskútrů a hnací ústrojí Bosch zde hraje také roli. U lehkých dvou-, tří- a čtyřkolových elektrických vozidel vyvinul Bosch kompaktní systém hnacího ústrojí, který dokáže pohánět dvoukolové vozy, jako je E-Schwalbe a malé čtyřkolky, jako je e.Go. Vedle rozvoje elektromobility ve všech třídách vozidel pracuje Bosch na dalším vylepšování spalovacích motorů.

Budoucnost mobility

Dodavatel širokého spektra produktů pro smart city

Již dnes běží celosvětově 14 pilotních projektů společnosti Bosch souvisejících s chytrými městy. Ty zahrnují městské projekty v Singapuru, San Franciscu, Berlíně a Hamburku. Sedm projektů zahrnuje i řešení městské mobility.

Kromě propojeného parkování a řízení flotily zahrnují tato řešení také elektromobilitu a multimodální dopravu. Poslední dohoda o spolupráci společnosti Bosch v dané oblasti byla uzavřena s čínským městem Tianjin. Stanoveným cílem této kooperace je udělat z přístavního města chytré město.

Související články

Grand Prix Kaipan – druhý ročník technické soutěže pro SŠ
Grand Prix Kaipan – druhý ročník technické soutěže pro SŠ

Dne 16. června 2017 proběhl na jihlavském Polygonu v rámci projektu „Postav si své auto“ již druhý ročník technické soutěže „Grand Prix Kaipan“. Celkem se akce účastnilo sedm konstruktérských týmů středních technických škol z Kraje Vysočina. V každém týmu bylo 6 soutěžících, v soutěžním týmu musela být zastoupena i minimálně jedna dívka.

Systémy žhavení Bosch
Systémy žhavení Bosch

Palivo pro vznětové motory je velmi zápalné oproti palivu pro zážehové motory. Z tohoto důvodu je startování vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva (DI) spontánní při jakékoliv teplotě ≥ 0 °C, protože teplota vznícení 250 °C se dosáhne stlačením ve spalovací komoře motoru i při otáčkách startéru. Pod určitou teplotou ale vznětové motory potřebují podpůrný […]

Bosch SMT 300 najde netěsnosti v sacím i výfukovém traktu
Bosch SMT 300 najde netěsnosti v sacím i výfukovém traktu

Nové zařízení pro vyhledávání úniku Bosch SMT 300 provádí zkoušky těsnosti na mnoha uzavřených systémech vozidel. Toto kompaktní zařízení umožní najít dokonce netěsnosti vzduchu nebo vody u těsnění oken a dveří.

Bosch převezme italského výrobce Albertini Cesare
Bosch převezme italského výrobce Albertini Cesare

Bosch plánuje získat 100% podíl v italské výrobní firmě Albertini Cesare S.p.A.. Transakce má spojení s výpadky dodávek komponentů řízení.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!